Jump to content

fargesvak d5l lanternetest


yrkesfisker

Recommended Posts

Hei. Er fargesvak, og består ikke ishihara testen.

Jeg vurderer derfor lanternetest. Hadde planer om det for lenge siden, og skulle ta kystskipper kl c. Men det ble med tanken.

 

Men før jeg drar til sjømanslegen og betaler 900 kr for legesjekk og så bli sendt til lanternetest og betale mer penger, lurer jeg på hvilke farger de tester på lanternetesten. Er det kun rødt, grønt og hvit? Eller er det flere farger?

Link to post
Share on other sites

Hei, vil gjøre oppmerksom på at det kan være at du kan få tak i briller som fjerner fargeblindheten din. Jeg er fargesvak rød/grønn (stryker med glans på ishiharatesten). Jeg var hos optiker og fikk prøve forskjellige farge/filter glass, et av de gjorde underverk!! Bare et tips, tror ikke det hjelper hos alle...

Link to post
Share on other sites

Har tatt lanternetesten.. Selve lanternedelen går på bittesmå rød, grønn eller hvit. Tror lyset blinket i 1 sek så måtte man svare. Ellers bestod testen av endel plansjer, sortere farger i rekkefølge osv(malerskrin). Forstod det slik at man ikke måtte bestå alt men selve lanternedelen måtte være rimelig feilfri.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...