Jump to content

Jabsco silent flush - Får ikke pumpet ut


Tor Arild

Recommended Posts

Jeg vil tippe at kniven er full av hår eller at det er andre ting som blokkerer.

For å si det veldig enkelt. alt annet en bommelom og bimmelim og lettopløselig dopapir har ingen ting i doskålen å gjøre.

Som eksempler kan nevnes

- Tørkerull papir

- Våtservietter

- Hår

- Q-Tips

- Bommull dotter for å fjerne sminke

- osv....

Er toalettsystemet over 5 år ville jeg sjekket for urinstein i slangen som kan blokkere denne. Enten alene eller sammen med andre ting.

Link to post
Share on other sites

Forsøk med en sugekopp, har du flaks så virker pumpen så du får skylt med Klorinvann.

Hvis ikke.

Pump ut med Biltema sin messingpumpe, hell på Klorinvann pump ut etter noen skyllinger

er jobben litt mer tiltalende.

 

Sist jeg hadde det problemet etter et damebesøk

måtte jeg til dette stadie, for å fjerne plastikk fra kverna.

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

Kan også være blokkering i tilbakeslagsventilen bak rørstussen med tre skruene.

 

bilde

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Ble plutselig silent kontra quiet flush når skåla var full av gårsdagens middag...

 

Takk for all info. Problemet nå løst, men ikke uten videreverdigheter. Kort oppsummert:

Mange som ikke har spylt nok etter at etterlatenskapene er ute av syne. Massiv akkumulering av rester i hele slangen fra toalett til septikslange. Ca 4 meter på targa. Mesteparten av dette mener jeg bestemt kom på toalettdørken når toalettet ble pellet fra hverandre.

 

Hvar arkeologiske lag forsteinet i jokerventil og rundt kniv. Nå er alt gullende rent.

Selv toalettet og dørken er desinfisert 3 ganger. Jeg dusjet tungt for desinfisering.

Er det stavefeil her, skyldes det invortez desinfisering med brunt brennevin.

 

Men Jabscon trekker nå som et nytt toalett! Problem solved!

Link to post
Share on other sites

Enig i regelmessig skylling med ferskvann. Det var slik jeg fikk renset i går. Satt slangen rett i tømmeslangen, festet den godt med to slangeklemmer og lot vannet strømme i 20 min mens jeg renset kniv og jokerventil.

 

Utfordringen er at båten går med fisketurister når det ikke er min ferie. Og mange av dem tror at alt er borte når det ikke synes mer... Enda det briefes hver eneste tur at det skal pumpes 30sek etter at alt er ute av skålen.

 

Vurderer faktisk å sette inn ny gjennomføring rett ved toalettet og la det gå rett i havet når den er fiskebåt. Sette på en treveis ventil og styre om det skal til tank eller ut. Er tross alt da faktisk langt til havs og det burde ikke sjenere noen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...