Sonata 7 Startet 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2005 (redigert) Jeg finner ikke lys-brev til båten min!! Jeg har sett på nettet og på de forskjellige sidene til norlys, men det finnes ikke. Er det noen her som har stor peiling på det med lys-brev og hvordan man får tak i det. Forige eier er umulig å få kontakt med derfor er det ikke så enkelt. Lurer på hvor mange år tilbake som ligger på nett og hvem jeg skal kontakte for å komme til et eller annet arkiv? Noen som har peiling på oppsporing av målebrev? Storseilet er sist målt i 93 seilnummeret er 1669 Redigert 18.Mars.2005 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Følgende er hentet fra www.seiling.org : Informasjon om LYS Eieren må for å få LYS-målebrev: 1 Ha seilnummer. Hvis du ikke har seilnummer skaffer du det fra NSF eller godkjent klasseklubb 2 Registrere seg på www.seiling.org. Husk e-mailadresse. 3 Få en LYS-måler til å måle skrog, rigg og seil. LYS-måler finner du på www.seiling.org under organisasjon/krets/forening. Måleren sender inn måledata. Båten blir lagt inn når du er registrert og vi har lagt inn måledata. 4 Instruks for betaling finner du på www.seiling.org, under Vedlikehold/Mitt LYS-bevis. -- Se også www.norlys.org Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 18.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Det er jo en mega jobb er det ikke det å måle alt, har hørt om folk som fant målebrev. Har snakket med en kompis som er måler og han ville helst ikke gjøre det. Vis han ikke måtte Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Sorry mac! Intet målebrev - intet LYS bevis... Enkelt og greit. /U Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Det er jo en mega jobb er det ikke det å måle alt, har hørt om folk som fant målebrev. Har snakket med en kompis som er måler og han ville helst ikke gjøre det. Vis han ikke måtte <{POST_SNAPBACK}> Og han kaller du for KOMPIS. ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.