Jump to content

Hvordan skaffe nytt LYS-brev?

Sonata 7

Recommended Posts

Jeg finner ikke lys-brev til båten min!!

Jeg har sett på nettet og på de forskjellige sidene til norlys, men det finnes ikke.

Er det noen her som har stor peiling på det med lys-brev og hvordan man får tak i det.

Forige eier er umulig å få kontakt med derfor er det ikke så enkelt.

Lurer på hvor mange år tilbake som ligger på nett og hvem jeg skal kontakte for å komme til et eller annet arkiv?

Noen som har peiling på oppsporing av målebrev? Storseilet er sist målt i 93

seilnummeret er 1669

Redigert av Andreas (see edit history)

Følgende er hentet fra www.seiling.org :

Informasjon om LYS

Eieren må for å få LYS-målebrev:

1 Ha seilnummer. Hvis du ikke har seilnummer skaffer du det fra NSF eller godkjent klasseklubb

2 Registrere seg på www.seiling.org. Husk e-mailadresse.

3 Få en LYS-måler til å måle skrog, rigg og seil. LYS-måler finner du på www.seiling.org

under organisasjon/krets/forening. Måleren sender inn måledata. Båten blir lagt inn når du

er registrert og vi har lagt inn måledata.

4 Instruks for betaling finner du på www.seiling.org, under Vedlikehold/Mitt LYS-bevis.

--

Se også www.norlys.org

Det er jo en mega jobb er det ikke det å måle alt, har hørt om folk som fant målebrev. Har snakket med en kompis som er måler og han ville helst ikke gjøre det. Vis han ikke måtte

<{POST_SNAPBACK}>

Og han kaller du for KOMPIS. ? :headbang:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...