Jump to content

Vann i gir og motorolje?


Richard Myrland

Recommended Posts

Hei. Satte min flotte Kragerød 26 ut på sjøen for et par dager siden og skulle skifte olje på motor og gir.

Men det kan se ut som det er vann i både girolje og i motorolje:-(

Motor en en fordson major 65 hk. Med bowmankjøler. Gir er et borg warner etter det jeg har blidd fortalt.

Hva kan være galt??

Link to post
Share on other sites

Tenkte på oljekjøleren til gire jeg og. Må prøve å trykkteste den. Har en likedan oljekjøler til motoroljen å er litt rart hviss begge har blidd lek sammtidig. Båten ble kjøpt som repobjekt med deffekt starter. Tidligere eier har ikke brukt båten. Den har stådd på land i 2 år før jeg fikk den. Satt den på havet og reparerte starter. Så kjørte jeg i ca 20 min før jeg tok den på land for oppussing. Oljen på motor var da svart. Skiftet olje før jeg satte den på sjøen. Og etter en tur på ca 30 min ser oljen grå ut. Var vit gugge i påfyllingslukket og i veggene nede i topplokket:-( har skiftet olje på nytt i dag å skal sjekke på nytt etter en lengre tur. Giroljen har jeg skiftet 2 ganger men den er like grå. Å det kann jo ikke være annet en oljekjøler. Men motoren er vel i kontakt med både sjøvann og vanlig kjøleveske kan vel være så mangt:-(

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...