Jump to content

Oppgradere forgassere, Yamaha 30hk 3 syl


Ole.m

Recommended Posts

40hk har mye større sylindervolum, 698cc vs 496cc , tviler litt for at 30hk klarer å nyttiggjøre seg de større forgasserne, noe som først og fremst kan resultere i dårligere bunndrag og mer forbruk.

 

Men, er jo bare en måte å finne ut på :)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

var igrunn det jeg tenkte.. Hadde nylig oppe alle forgasserene for å rengjøre etter å ha fått vann i bensin, men såklart gikk jeg tom for bensin ute på havet og den eneste bensin jeg hadde ombord var den med vann i som jeg tømte fra tanken, så måtte bare bruke den.. er det noe man kan spraye innpå forgasserene som fjærner fukt istede for å ta opp alt igjen?

Link to post
Share on other sites

rødsprit vil dra med seg vann

 

du kan f.eks ta en bensinslange og stikke nedi en flaske med rødsprit, og pumpe innpå, mens du åpner litt opp på dreneringsskruene på forgasserne slik at du får blåst ut det som teengs

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...