Jump to content

Trykkteste oljekjøler Mercruiser 4.2L 300hk Hvem / Hvor / Hvordan

neguarD

Recommended Posts

Mercruiser 4.2L 300hk 2004 / Bravo3x

Da oppdaget eg at det nå kommer opp relativt mye olje flekker bak båten når den går på tomgang.

Flekkene dukker opp umiddelbart etter oppstart, og kan også sees når eg kommer inn etter å ha vært på tur. Ikkje voldsomt mye røyk eller andre symptomer.

Problemet har vært der hele sesongen, men nå syntes eg det begynner å bli så gale at eg har funnet ut at eg må gjøre noe med det.

Tappet sjøvannet av oljekjøleren, bøtten fikk en svart film opp på sidene og små olje dråper kunne sees i vannet.

Har nå tatt ut kjøleren, og demontert lokkene i endene på denne. Kan ikkje se noe olje i den.. Tenkte neste skritt er å få den trykk testet, men hvem gjør slikt i Bergen?

Denne kjøleren er loddet, så noen enkel fiks kan eg ikkje se, men finnes det noen som reparerer slikt om mulig? Fryktelig kostbar sak denne kjøleren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...