stima Startet 17.August.2013 Del på Facebook Startet 17.August.2013 Er det noen her på forumet som har noen erfaring med disse båtene: Fairline phantom 43/ Princess 440 rundt 2000 mod Vurderer og kjøpe en av de. Men jeg finner ikke så mye informasjon om de. Er det ting man skal se spesielt etter, kjente feil, osv. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 17.August.2013 Del på Facebook Svart 17.August.2013 Har ingen erfaringer med nevnte båttyper, men ser etter det samme selv. Et lite tips er Princess 430. Det er langt større badeplatform på den enn på 440. Her er et utvalg som ligger nedover i Europa: http://no.yachtworld.com/core/listing/cache/searchResults.jsp?Ne=15%2016&N=4294956933%204294941447&No=0&Ns=PBoat_sortByPriceAsc|0 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 17.August.2013 Del på Facebook Svart 17.August.2013 Sjøegenskaper blandt det beste i klassen etter mitt skjøn. Gjennomgående høy kvalitet og kun annerkjente vestlige leverandører på all teknisk utrustning. Motor og gearkasser (TAMD 74P EDC/ Twin Disc 5075) også best i klassen. Mye kraftreserver å ta av fra cruising speed på 2000RPM/22 kn. og opp til max 2600RPM/32 kn. Båten har en relativt lav baug som letter tilgang ved landligge i uthavn. Dette var et absolutt must for oss Da vi handlet båt. Svært romslig flybrridge med plass til 7-8 gode venner. Wetbar, kjøleskap og elgrill på fly. Full instrumentering selvfølgelig. Av negative ting vil jeg trekke fram at det er relativt dårlig skapplass på kjøkkenet for en båt i denne størrelsen. Savner også at stolene i fartsretning på fly ikke kan vendes mot sittegruppe. Båten trenger trustere i baug og hekk til finmanøvrering. Ingen fallgruber ellers. Forresten, sjekk kvaliteten på teak på akterdekk og badeplattform. En h'vetes jobb å bytte om du må. Se forøvrig egen tråd om dette Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 17.August.2013 Del på Facebook Svart 17.August.2013 August-nummeret av Motor Boats Monthly har en god sammenliknings-artikkel mellom Princess 42 og Fairline Phantom 43. Verd å lese. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
milli Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Har hatt både Princess og Fairline selv , og har sett på ganske mange fra den tiden. Veldig mange Princess'er har feil i treverket i innredning på den måten at det er felter som har blitt " melkehvite ". Dette kommer av fuktighet eller sollys eller en kombinasjon av dette, og går ikke å få polert bort. Også mange Princess'er som har sprekker i ytterste lag i innredningen. Også veldig vanskelig å få gjort noe med. Dette forekommer mye sjeldnere i Fairline båter. Ellers er det jo et unntak å finne Princess'er som vinduspakningene utvendig på frontrutene ikke har løsnet. I tillegg må du nok regne med å trekke om alt på flybridge etter så mange år, som er en betydelig utgift. ( Fairline og Princess ) . Ville også helt klart foretrukket å kjøpe båter som har vært lagret inne og hvor motorer har vært profesjonelt servet. Alt for mange følger ikke motorleverandørens anbefalinger, så som intervaller for skifte av kjølevæske, ventiljusteringer, oljeskift, opprettingskontroll av motorer og trykktesting av drev. ( gjelder jo ikke nevnte flybridgebåter ). Så mye å sjekke for få et velholdt eksemplar. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kire Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Skulle du ville se på en P430, så skal en kompis av meg selge et meget meget flott eksemplar. De har hatt båten i 9 eller 10 år. Topp fulgt opp og med nesten nytt stort aggregat osv. Det meste av puter kalesjer og salongen er trukket om også. En herlig båt, som selges med en av Telemarks flotteste langsmed plass i bamble's flotte skjærgård. Si ifra om av interesse på IM P.s: den har største motoralternativer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.