Jump to content

Trenger man trimpflaps på 11 fot RIB?


ovsj56448

Recommended Posts

Heisann,

 

Jeg har en 11 fot rib med en 9,9 hester som forrige eier hadde montert trimflaps på som er 19 cm x 16,5 cm. Ribben er en hurtigplanende båt så jeg ville tro at disse flapsene ikke trengs.

 

Trenger jeg flapsene i det hele tatt? Jeg vil gjerne få utnytta mest mulig fart fra båten så vil flapsene sakke ned båten?

 

Link to post
Share on other sites

faste, justerbare eller fjærbelastede?

Se om du kan koble fra sylinderen, slik at du får "kobla de ut" uten å demontere, og så tester du toppfart på gps med og uten - da får du en bra pekepinn på hvor mye de bremser

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Smart tabs heter de, de funker bra men kan nok stjele litt toppfart avhengig av hvordan de er justert. Du kan forsøke å binde de opp med et tau med karabinkrok i enden for å koble de ut

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...