Hank Startet 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2005 Hei, Noen som vet om biltemas båtvoks inneholder silikon? Har nettopp kjøpt en boks, men glemte å forhøre meg om akkurat det. Noen som har erfaringer med bruk av voksen? Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Ikke prøv, be om å få penga tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Går det ikke an å få en begrunnelse for misnøyen. Ikke la dette bli som et annet forum. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Ditto med voks fra Clas Ohlson. Det blir bare ei suppe ut av det med null effekt,båten ble hvitstripet og skjoldet. Tabbe å kjøpe den og bruke som touch up polering under sesongen. Passer best i søpplekassa. Men billig var den. Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Har prøvd mange typer voks på båten, noen bra, andre dårlige. Biltemas voks hørte definitivt til i siste kategori (hører ikke til dem som slakter Biltemaprodukter på generellt grunnlag). Klarte ikke å få et skikkelig blankt resultat, derfor den sure "smiley'n". Sjøl er jeg tilhenger av Autoglym, og Excalibur hardvox. Litt mer arbeide, men desto bedre resultat! Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Jeg brukte Biltema sin voks på båten min nå. Irriterer meg når jeg ser på skroget og de skjoldete flekkene det har blitt av dette. Ender vel opp med at jeg tar skroget en gang til. Regner med at dette blir med Autoglym`s produkter. Det positive med Biltemas produkter er at de er lette å påføre og lette å få av. Men ble som sagt noen "rare" skjoldete felt igjen av dette GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Victora III Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Har brukt Biltemas polish og voks i flere år og har bare gode erfaringer med den. Sitter rimelig lenge, lett å påføre og polere også. Fikk den ikke ganske god kritikk i ett eller annet blad også da (eller var det kanskje bil-voksen?) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Fikk den ikke ganske god kritikk i ett eller annet blad også da (eller var det kanskje bil-voksen?) Hadde akkurat en runde på bilen med Biltema sin bilvoks av den typen som ikke er flytende. Synes denne var helt topp å arbeide med. Har tidligere brukt AutoGlym og mistenker nok at denne holder noe bedre men så er jo prisen også en annen. Er spennt på hvor lenge Biltema sin holder...tar dette som en test for å se om jeg skal satse på dyr eller billig voks. Skal dog sies at jeg har en bil med en lakk som ikke akkurat krever showpolish. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Polerte snekken i fjor med noe fra Clas Ohlson som hette Autosol. Rubbet først (båten var ikke polert på flere år), polerte og wax tilslutt. Ble veldig blank og fin. Nesten like blank da den kom opp av vannet i høst! Den står nå med vaselinolje, så eg rekner med eg kun trenger polering i år... Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 30.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Hei, Noen som vet om biltemas båtvoks inneholder silikon? Har nettopp kjøpt en boks, men glemte å forhøre meg om akkurat det. Noen som har erfaringer med bruk av voksen? <{POST_SNAPBACK}> Var hos Biltema i går og spurte om dette med silikon. De kunne ikke svare meg direkte, så Sverige ble kontaktet på telefonen. Der fikk vi heller ikke noe fullgodt svar, men de mente det var 90% sannsynlighet for at voksen inneholder silikon.. Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Hva er det som er 'kluet' med silikon eller ikke??? SOLO Sitér dette innlegget Link to post
turbotom Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 kluet med silikon er at den trekker inn i gelcoaten (vaselin også) noe som medfører vanvittig arbeide hvis du får skader som skal repareres, eller ønsker og lakke om båten. Du vil da trenge"et fat" med avfettingsveske............... Spørsmål til han som har satt inn båten med vaselin. hvordan får du den av???? gnir du den rundt med hele vinterens støvlag i??? eller vasker du med tynner ????????? Ekstremt undrende Turbotom Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Spørsmål til han som har satt inn båten med vaselin. hvordan får du den av????Nå var det ikke meg du spurte, men har vel nå brukt vaselinolje i 15 år. En lett vask med varmt, litt sterkt Zalovann og en svamp. Så hageslangen eller høytrykkspyleren. Ble båten vasket om høsten, er den nå så ren at det er klart til polering! (Og angående vinterens støvlag, - det sitter løst i vaselinoljen. Da jeg vokset båten om høsten, satt dritten bom vast i voksen og måtte gnies av!) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
turbotom Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 har du gjort noen form for reparasjoner? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 31.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2005 Enkelt å forklare misnøyen med Biltemavoksen - den holder ikke lenge, båten blir fort matt og vannet perler ikke og renner av da blir det skjolder når det tørker opp. Resultatet blir hyppige polering og vokserunder, noe som burde være unødvendig. Da vi forsøkte gjentok vi prosessen en 7-8 ganger i løpet av en kort sommersesong. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2005 har du gjort noen form for reparasjoner?Ja, - sparklet småskader i gelcoaten. Ingen problemer etter avfetting med acetone. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.