Jump to content

Biltema båtvoks

Hank

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Har prøvd mange typer voks på båten, noen bra, andre dårlige.

Biltemas voks hørte definitivt til i siste kategori (hører ikke til dem som slakter Biltemaprodukter på generellt grunnlag). Klarte ikke å få et skikkelig blankt resultat, derfor den sure "smiley'n".

Sjøl er jeg tilhenger av Autoglym, og Excalibur hardvox. Litt mer arbeide, men desto bedre resultat! :flag:

Jeg brukte Biltema sin voks på båten min nå. Irriterer meg når jeg ser på skroget og de skjoldete flekkene det har blitt av dette. Ender vel opp med at jeg tar skroget en gang til. Regner med at dette blir med Autoglym`s produkter.

Det positive med Biltemas produkter er at de er lette å påføre og lette å få av. Men ble som sagt noen "rare" skjoldete felt igjen av dette :sad:

GeV

Mvh

`MINA`

Har brukt Biltemas polish og voks i flere år og har bare gode erfaringer med den. Sitter rimelig lenge, lett å påføre og polere også. Fikk den ikke ganske god kritikk i ett eller annet blad også da (eller var det kanskje bil-voksen?)

Fikk den ikke ganske god kritikk i ett eller annet blad også da (eller var det kanskje bil-voksen?)

Hadde akkurat en runde på bilen med Biltema sin bilvoks av den typen som ikke er flytende. Synes denne var helt topp å arbeide med. Har tidligere brukt AutoGlym og mistenker nok at denne holder noe bedre men så er jo prisen også en annen.

Er spennt på hvor lenge Biltema sin holder...tar dette som en test for å se om jeg skal satse på dyr eller billig voks. Skal dog sies at jeg har en bil med en lakk som ikke akkurat krever showpolish.

Polerte snekken i fjor med noe fra Clas Ohlson som hette Autosol. Rubbet først (båten var ikke polert på flere år), polerte og wax tilslutt. Ble veldig blank og fin. Nesten like blank da den kom opp av vannet i høst!

Den står nå med vaselinolje, så eg rekner med eg kun trenger polering i år...

Hei,

Noen som vet om biltemas båtvoks inneholder silikon? Har nettopp kjøpt en  boks, men glemte å forhøre meg om akkurat det. Noen som har erfaringer med bruk av voksen?

<{POST_SNAPBACK}>

Var hos Biltema i går og spurte om dette med silikon. De kunne ikke svare meg direkte, så Sverige ble kontaktet på telefonen. Der fikk vi heller ikke noe fullgodt svar, men de mente det var 90% sannsynlighet for at voksen inneholder silikon.. :crazy:

kluet med silikon er at den trekker inn i gelcoaten (vaselin også) noe som medfører vanvittig arbeide hvis du får skader som skal repareres, eller ønsker og lakke om båten.

Du vil da trenge"et fat" med avfettingsveske...............

Spørsmål til han som har satt inn båten med vaselin. hvordan får du den av????

gnir du den rundt med hele vinterens støvlag i???

eller vasker du med tynner ?????????

Ekstremt undrende Turbotom

Spørsmål til han som har satt inn båten med vaselin. hvordan får du den av????

Nå var det ikke meg du spurte, men har vel nå brukt vaselinolje i 15 år. En lett vask med varmt, litt sterkt Zalovann og en svamp. Så hageslangen eller høytrykkspyleren. Ble båten vasket om høsten, er den nå så ren at det er klart til polering! (Og angående vinterens støvlag, - det sitter løst i vaselinoljen. Da jeg vokset båten om høsten, satt dritten bom vast i voksen og måtte gnies av!)

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Enkelt å forklare misnøyen med Biltemavoksen - den holder ikke lenge, båten blir fort matt og vannet perler ikke og renner av da blir det skjolder når det tørker opp. Resultatet blir hyppige polering og vokserunder, noe som burde være unødvendig. Da vi forsøkte gjentok vi prosessen en 7-8 ganger i løpet av en kort sommersesong.

:nonod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...