begilme Startet 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2005 Hei! ER det noen som kan si meg hvor jeg kan få tak i et dieselfilter (finfilter)som passer på min motor? En VOLVO TAMD31 87 mod. Nytt filter med samme nummer som jeg har på det gamle passer ikke. Det er forandret på toppen så det bunner uten å tette. En annen type som står skal passe er for høyt og dermed får jeg ikke det heller på. Hadde samme problem i fjor, da ga jeg opp og skiftet ikke, men nå bør eg skifte. Hilsen BEM Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Send meg nummeret så skal jeg høre hos VP Guruen min. Han er faktisk ganske bra. Bilde av det gamle også hvis du har. Sitér dette innlegget Link to post
Lin Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Dette må jo helt klart en Volvo Penta forhandler kunne hjelpe deg med. Hadde samme motoren i en tidligere båt og kan ikke huske at det var noe problem å få tak i filter. Sitér dette innlegget Link to post
begilme Svart 18.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Har sjekket med volvo forhandler, men gamle filteret og nytt er ikke lik. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Det finnes to typer filter så vidt jeg husker. En lav type med tappeskrue i bunnen og en lang helkapslet type. Har du plass så sparer du noen kroner på å bruke det lange. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
begilme Svart 19.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Det lange er det ikke plass til, og det korte har jeg enda ikke funnet et som passer. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Begilme. VP pusheren skjønte ikke problemet han Enhver VP forhandler har filter til disse motorene sa han. Og det høres rimelig fornuftig ut. Sitér dette innlegget Link to post
begilme Svart 20.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Får prøve igjen i morgen, så får jeg se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 21.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2005 VP har to typer; 3825133 og 829913 hvorav det siste er noe kortere. Du kan også høre med Lekang Maskin, de har et alternativt Fleetguard-filter i tillegg til overgang på de to orginale, dette har vannutskiller, og er fremdeles kortere enn det lengste orginalfilteret. Sitér dette innlegget Link to post
begilme Svart 21.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2005 Hei! Har funnet feilen, skrudde av hele innsatsen for å sjekke hva som gjorde at nytt filter ikke tettet, da viste det seg at det var litt breiere i topp noe som gjorde at det tog borti supporten slik at det ikke gikk an å skru det helt opptil. Tok å slipte vekk litt på supporten og vips så passet det nye filteret. Mye styr for så lite, men det var greit å finne ut hva som var feilen. Hilsen B.E.M Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 21.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2005 (redigert) Høres ganske merkelig ut at originalt filter ikke passet uten at du måtte slipe vekk noe. Jeg har selv samme motor, samme årsmodell og har alltid kjøpt originalt filter som har passet hver gang. Men nå har du vel løst problemet for fremtidige filter også. Redigert 21.Mars.2005 av saga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2005 Tiltredes saga. Sitér dette innlegget Link to post
begilme Svart 21.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2005 Ja nå rekner jeg med at problemet er løst, og at jeg slipper mer trøbbel med filterskift. Hilsen BEM Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.