Jump to content

tegning servosylinder volvo penta


Gulborg

Recommended Posts

styringa har blitt hard begge veier. har byttet servo pumpe uten at det hjalp. :sad: lurte på om noen hadde tegning på sylinder ,så jeg kan se om det lar seg gjøre å bytte pakn. ventiler etc. ser volvo har sluttet å selge pakningsett til disse. finner ikke spitttegning på denne :smiley: styringa står på en kad 300 dobbel inst.

mvh tom

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde veldig treg styring på mon båt og det var mye skit på styrehjelmens aksel som går gjennom skoldet og inn i båten. Demontering, regjøring(åpne smørekanalene), bytte foringer og simring. Man får en god indikasjon om man løfter ut trimgiveren.

 

Sverre

Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300

Link to post
Share on other sites

Har tatt av låsesplinten styresylinderen til drevene og svingt de og de går jo rimelig greit. Tung å styre selv om drevene var koblet bort,

Har jo alltid styrt med en finger før. Er vel ikke annet og gjøre enn å låne en sylinder, for å teste en ny. Men skulle gjerne vist om det går

ann og fikse på sylinderen, bytte simmeringe/ventiler. Takk for svar så langt :smiley:

Mvh Tom

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Det viste seg at feste til styresylinder som er festet til servosylinder kilte seg fast på et punkt. Tok da av feste som er laget i alu. til st.sylinder og filte dette

så det ble bedre plass og ikke kilte seg. kilte seg bare når jeg skrudde til settskruen. Flaks, for dette er jo dyre saker :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...