Jump to content

Hva maler/flekker jeg dieseltanken av stål med?


nordan family 27

Recommended Posts

Det er litt flekkete rust her og der på tankene i båten, og den originale malingen har flasset av. Jeg lurer derfor på å flekke litt her og der.

Maling? Hammerrite? Primer?

 

Foreløpig står Hammerrite hammerslagslakk eller vanlig båtprimer øverst i mitt hode.

 

Noen anbefalinger? Jeg tror tanken er av stål

Redigert av nordan family 27 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ivar har et poeng. OWATROL som grunning/flekkgrunning, Heldekking, eller som tilsetning i f.eks i gode gamle Bengalakk.

Har brukt dette selv i selvbygget dieseltang og har ikke rustangrep eller flassing etter 5-6 år. Min båt går i sjø,med rå saltluft. Owatrol er også eminent til imp. eller finich av treverk.

Lykke til.

Redigert av Figen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker. Oppussingstråden maler hele tanken. Noe slikt vil jeg nok gjøre hvis jeg må ha ut motorer noen gang. Owatrol tenkte jeg ikke på. Blir den utgått på dato? Tror jeg har stående en boks som jeg brukte på en Mazda 323 som vi solgte for 10 år siden.... Men i den gata har jeg også tectyl.

Link to post
Share on other sites

så lenge den har stått på tett boks så tror jeg ikke den går ut på dato, du får se inni boksen hvordan konsistensen er

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...