Jump to content

Yanmar 3 YM 20 rister på tomgang.


LM 605

Recommended Posts

Har en nesten ny snekke med en Yanmar 3 YM 20. Motoren rister jo litt på lavt tomgangsturtall frikoblet (ca 850 o/m), men står helt "stille" når turtallet økes over dette. Står på fleksible motorlabber og i tillegg centaflex kopling mellom motor og gear. Interessert i andre eiere av samme motor ( 3 YM 20/30) hvilket tomgangsturtall dere har, og hvordan motoren oppfører seg. Nå er jo ikke dette snakk om noen alvorlige vibrasjoner, og er jo også kjent med at Yanmar sine to-tre syl. motorer rister en del på tomgang frikoblet, så jeg bare kun lurer litt på andres erfaringer?

Link to post
Share on other sites

Jeg har det samme problemet med en vp md 2020 som står i min polar 20 snekke , men hos meg vibrerer akslingen og mye på tomgang ca 850 om , jeg ser du har centaflex koppling hjelper dette på vibrasjoner på akslingen ? Jeg har nå levert båten på verksted for å se om det er noe de kan gjør for minske denne vibrasjonen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...