Lady B Startet 18.August.2013 Del på Facebook Startet 18.August.2013 Jeg har en høydeforskjell fra flytebrygga til dollbordet på litt i underkant av meteren. Noen som har forslag til en grei leider e.l. som kan flyttes mellom begge sidene av båten, og legges sammen når den ikke er i bruk? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Fender av "trinntypen" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Jula, Biltema og byggsjapper osv har sånne små og lette gardintrappaktige greier med 3-4 trinn som kan klappes i sammen. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Jeg ville laget en liten trapp i mahogany som du kan hekte i noen fester på dollbordet. Må lage meg en sånn selv til en plastbåt med inngang over ripa. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 18.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2013 Jeg har også tenkt litt i denne retningen. Men det må være noe som henger på båtsida uten å ta ned i brygga. for brygga går 20-30 cm opp og ned, avhengig av hvor mange som står på den samtidig, samt at båten krenger ved innstigning. Og helst sammenleggbar... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 dette er jo standard hyllevare hos båtbutikkene. BT har også en stige som du henger på dollbordet. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Vet du om noen som ser ut i måneskinn Eureka? Det lå en sånn plastikkstige i båten da jeg kjøpte den, den gikk rett i søpla. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 http://www.watski.no/Badestiger-11eQj Måneskinn eller overskyet. Viktigste er å komme trygt av og på. Riktignok ikke prøvd disse selv ellers så har det til tider hvert en stige til salgs i teak/ mahogni på finn. To faste trinn som hektes over relinglista eller kanten av dollbord. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Har en ganske lik den Eureka linker til. Om rekka er smal, blir bøyen i toppen av stigen ganske stor. Det fører til mye fleksing i materialet når man stiger på trinnene. Med mine hundre kilo er jeg lettere nervøs hver gang jeg stiger om bord på den.... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Eureka Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 ei bruskasse opp ned på bryggekanten funker jo også :) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 En tidligere nabo i havna stripset fast en bruskasse med et bredt bord(planke) på toppen av bruskassen. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Det var en sånn jeg kasta.... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Sorry DD, da har jeg ikke mer å by på :) unntatt den som ligger en eller annen plass på finn, som jeg ikke finner nå. Men noe hokuspokus kan det ikke være å lage. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 ..... Men noe hokuspokus kan det ikke være å lage. Her er min patent; En trapp i syrefast og alluminiumstrinn (Finnishen kunne nok vært bedre) Sammenslått slik at den utgjør stengsel for "porten" Stødig som fjell. Slåes inn/ut i løpet av sekunder. Kan benyttes på begge sidene av båten! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
avmønstret5 Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Mye merkverdigheter. To tråkkefendrer hadde gjort samme nytten + at de også er fendre. Men jeg holder en knapp på Adeneos løsning, går ut fra dressen fungerer som både våtdrakt og pyamas...ja så kan jo jetguffen brukes i stedet for baugpropell. Sitér dette innlegget Link to post
Tasle Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Jeg kjøpte en slik: http://biltema.no/no/Bat/Ovrig/Badestige-25052/ til min båt. Når båten er i bruk slås stigen sammen og tar minimalt av plass. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Eller en trapp med to trinn på brygga. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
S/Y Emma Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Jetpack uten tvil :-). Bukser som er stramme opp i lysken er også en stor fordel om man må skræve mye, evt skjørt. Skotter har det enkelt. Saggebusker vil jeg tro er håpløst. Skrittet henger jo mellom knærna på mange nå. Forøvrig så er vel luftputebåt en løsning, synker ikke de ned en god del når de ikke er i gang? Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Er denne typen grei og god å bruke? Mvh Thomas:-) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 (redigert) Bruker bruskasse til 1 1/2 L flasker, stripset fast. Fungerer som bare F. Fenderstep . Fungere bare på siden av båten, ikke foran Redigert 18.August.2013 av Seasu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.