Jump to content

Ekstern skjerm til pc-plotter. Hva er best?

Elmer

Recommended Posts

Jeg bruker pc-en som kartplotter, og er veldig fornøyd med det. Men til neste sesong ønsker jeg å koble pc-en til en ekstern skjerm for å få en ryddigere og mer permanent løsning. Båten er en bakvegg-båt. Hva slags skjerm er den beste jeg kan velge? Hvilke skjermer er de beste til å håndtere sollys? Bør jeg montere skjermen opp mot taket, eller felle den ned i instrumentbordet?

Det er sikkert mange som har gjort seg noen erfaringer her. Vær gjerne helt konkrete ned til merke og modell på gode skjermer.

Brukar pc som eit av navigasjonsalternativa no før eg får innstalert black boxsløysinga som eg skal ha i framtida. Eg har gått til innkjøp av 2 stk Olorin 17" skjermar for innbygging i dashbordet. Brukar no bare ein med Tiki navigator, synest Olorinskjermane er gode i skarpt sollys og har kraftig dimming til nattnavigering. Eg har i tillegg til dette 2 kartplotterar og ein GPS. Litt overkill kansje men klok av andre manns skade og halvt vestlending tek eg ingen sjanser når det gjeld navigering. Om du er i nærheten av Stathelle på førstkomande torsdag kveld så kan du få sjå korleis den virkar. Bare å sende IM.

For min del likar eg ikkje å ha skjerm i taket p.g.av blending men det er kansje fordi eg har negativt vinkla frontruter, veit ikkje, men det er då mitt syn.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...