Elmer Startet 18.August.2013 Del på Facebook Startet 18.August.2013 Jeg bruker pc-en som kartplotter, og er veldig fornøyd med det. Men til neste sesong ønsker jeg å koble pc-en til en ekstern skjerm for å få en ryddigere og mer permanent løsning. Båten er en bakvegg-båt. Hva slags skjerm er den beste jeg kan velge? Hvilke skjermer er de beste til å håndtere sollys? Bør jeg montere skjermen opp mot taket, eller felle den ned i instrumentbordet? Det er sikkert mange som har gjort seg noen erfaringer her. Vær gjerne helt konkrete ned til merke og modell på gode skjermer. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Furuno har eksterne maritime skjermer Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 18.August.2013 Del på Facebook Svart 18.August.2013 Brukar pc som eit av navigasjonsalternativa no før eg får innstalert black boxsløysinga som eg skal ha i framtida. Eg har gått til innkjøp av 2 stk Olorin 17" skjermar for innbygging i dashbordet. Brukar no bare ein med Tiki navigator, synest Olorinskjermane er gode i skarpt sollys og har kraftig dimming til nattnavigering. Eg har i tillegg til dette 2 kartplotterar og ein GPS. Litt overkill kansje men klok av andre manns skade og halvt vestlending tek eg ingen sjanser når det gjeld navigering. Om du er i nærheten av Stathelle på førstkomande torsdag kveld så kan du få sjå korleis den virkar. Bare å sende IM. For min del likar eg ikkje å ha skjerm i taket p.g.av blending men det er kansje fordi eg har negativt vinkla frontruter, veit ikkje, men det er då mitt syn. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Marwin Svart 2.Februar.2016 Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Tar opp igjen denne. Hva anbefales av skjerm til navigator i båt i dag? Trenger en på 10" + og må være synlig i sollys.... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Zhik Svart 2.Februar.2016 Del på Facebook Svart 2.Februar.2016 Olorin er veldig bra, men dyre. Den minste er 12,1" og koster opp mot 10.000,-. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
GeirT Svart 3.Februar.2016 Del på Facebook Svart 3.Februar.2016 Jeg bruker 14" Grundig TV på svingarm ved kartbordet. Har VGA inngang og gir flott bilde på både kartmaskin og radar. Billig kombinasjon for 12V drift. Du får gode 12V TVer med VGA/HDMI innganger til under 2000.- kr. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.