Jump to content

ta av propeller IPS - hvordan?


Bitteliten

Recommended Posts

Noen som har kunnskap om hvordan man tar av propellene på et IPS drev?

 

bilde

Ser ut som om nesekonen skrus ut med spesialverktøyet som følger med båten (13 på tegningen) - og at det så er 4 skruer innenfor som løsnes - nr 9? Så av med propell nr 1 og samme operasjon på propell nr 2, bortsett fra nr 5 som ser ut som en låsering som også må løsnes.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bruk den lage umbrako pipa som ligger i sette med nødsving sveiva, stikk den inn i front av gummi konen løys bolten. trekk av konen

Løys fire M8 bolter som stå gjenom propell mutter, skru av mutter, trekk av propell, tror det var same prosedyre på aktre prop.

enkel og grei jobb

Link to post
Share on other sites

Takk for hjelpen alle sammen. Jeg må litt beskjemt innrømme at jeg etter å ha tatt av og satt på propellene fant ut at hele operasjonen står meget godt beskrevet i manualen til motorene... :smiley: Det er jo slik vi er - bruksanvisningen leser vi bare når vi ikke får til noe

Link to post
Share on other sites

hehe... er du ingeniør eller økonom? Har en stående og alltid klar vits med en båtkompis som en økonom - og vica versa. Det først vi kaster et eller annet sted er bruksanvisningen. Stort sett er det økonomen som fikser faenskapet - til min store fortvilelse... :blush:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...