vidar 77 Startet 19.August.2013 Link til dette innlegget Startet 19.August.2013 Hei Er det noen som kan hjelpe meg her??? Eg har problem å få båten i forrover... Den går i gear et par ganger når i begynnelsen, så plutselig virker den ikke.. Det er ingen problem å få den i revers, der funker den heilt fint. Har løst wire, slik at eg fikk prøvd direkte utenom spakene (wiren som går direkte inn i drevet) Så det er ingenting galt med spakene... Løsnet dekselet bak på drevet, og ser ut som alt er ok der, men litt slakk(ser ut som det skal være litt slakk). Ser ut som wiren trekker og pusher langt nok. Det er et stag som går ned i drevet, som ser noe slarkete ut, er det noen som vet hva det staget er til? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Du har selvfølgelig peilet oljen med peilepinnen på toppen ? Det høres uansett ut som feil justering eller dårlig kon. Sitér dette innlegget Link to post
vidar 77 Svart 21.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 (redigert) Oljen er heilt fin. Eg justerte litt på wirene i dag, slik at det ikke skulle vere noe der. drevet funket da en liten stund, men da vi tok en prøvetur på fjorden gikk den ikke i gear igjen(det er bare forrover som ikke virker) Vi sjekket at wiren hadde skjøvet så langt ut som den skal, og drevet heilt i forrover. så det må være noe inni drevet tenker eg.det ser ut som overføringsmekanismen virker fint, så det må være noe inni drevet som er galt, og da er vel det kansje den konen du snakket om. Vet du hvordan eg kan sjekke det? Redigert 21.August.2013 av vidar 77 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.August.2013 Link til dette innlegget Svart 21.August.2013 Du tar ut gearveksleren. Den sitter med fire skruer, en i hvert hjørne, og ut kommer veksleren og gaffelen, og hvis du ser inn i hullet vil du se konet. Du må da kontrollere gaffelen og delene for unormal slitasje, og se om konet er "glasert" eller slitt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.