Worry II Startet 19.August.2013 Link til dette innlegget Startet 19.August.2013 Jeg hare en rund søppelbøtte som jeg setter på do når jeg er underveis. Om den er tom eller full, den er alltid i veien. Det er få båter under 35 fot som har egen plass til denne uunnværlige gjenstanden. Pose på bøyle er ok, men hvor? Jeg har ingen anvist plass til dette. Hva gjør dere og hvilken rutine har dere på avfallet ? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Worry II Svart 19.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 :-) så jeg var ikke alene om å ha den på do underveis, samt i veien i havn :-) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 (redigert) Den har fast plass der alltid. Står godt kilt fast mellom skott og slanger. Polposer passer forøvrig perfekt, så det er en god unnskyldning for å gå på polet i hver havn :-) Redigert 19.August.2013 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Eureka Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Grandezza 31 har en innfellt søppelbøtte i skottet ved byssa. En underhengslet skapdør som tiltes ut i overkant og firkantet bøtte hektet i døra. Skal ta ibilde av det i morgen. I seilbåten har jeg en firkantet bøtte fra Europris med lokk. Den går jeg og snubler litt , man skal felles inn. Bøtta er ikke for stor og er en pakkegreie med tre stk og ett lokk. Egentlig for kildesortering. Har leita lenge etter en slik selv i rett størrelse og form. Men worry, tenker du på søøpel på do, eller søppelbøtte generelt i båten? Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 Har egen "søppelsjakt" med et lokk i pentrybenken og eget søppelbøtterom under benken. Rommet er støpt/lukket i fht innredning, og med dør ute hvor jeg plukker ut bøtta og bytter pose. Altså aldri søppelbøtte eller søppelpose inne i båten ;-) Aldri sett lignende på andre båter, men fungerer veldig veldig bra. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
S/Y Emma Svart 19.August.2013 Link til dette innlegget Svart 19.August.2013 (redigert) evenR4u: Hadde en liknende løsning i gamlebåten. En liten luke med hengslet klaff i skottet bak pentry, så hang det en liten bøtte i cockpitbenken på baksiden av skottet. Ganske lurt egentlig. Men det avhenger av at det er en del ledig plass bak skottet. Redigert 19.August.2013 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
All In Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 På akterdekk har jeg en bøtte i hvert hjørne. En til søppel, og en til pant. Forøvring så hadde kona en til skittentøy også. Men alt utendørs. Igjen lukt inne. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 Har du ingen ledig plass der du kan lage dør eller luke ? Trappetrinn eller andre hule steder som kan brukes...har min på bøyle på dør i kjøøkenbenken akkurat som hjemme... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Frivakt Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 Jeg bruker disse små, firkantede plastbøttene som er beregnet til maling. De er lette å plassere, har lavt tyngdepunkt og passer fint til de tynne søppelposene på rull. Jeg har en i nederste skapet i byssa, og en under leideren i midtkabinen. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 Holder akkurat på med å snekre en liten søppelboks til Saowanee. Selvfølgelig i teak. Den får plass til en standard plast handlepose og skal plasseres i kabinen inntil passasjersetet. Hittil har vi brukt en plaspose hengt opp på en vindusholder. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sealily Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 (redigert) Har søppelbøtta i øverste trappetrinnet. Passer perfekt til polposer. Redigert 20.August.2013 av Sealily (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 800 Futura, Viksund 310 St,Cruz, Barracuda 1125Ex, Sealine SC38, Nidelv 725 Sport Link to post
S/Y Emma Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 Hovedsøppelbøtta i pentry: Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Bidevind Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 ... Pose på bøyle er ok, men hvor? ... Pose på bøyle som står (i litt press) på motorkassa bak leideren. Aldri i veien og lett tilgjengelig fra byssa og faktisk også fra cockpit. Bare å slippe søppelet ned mellom ett av trinnene. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 Kaster det på sjøen vell;) Neida.. Har en plastpose hengende på gasshendelen eller en annen lur plass.. Rart hvor mye søppel det blir.. Har jo aldri tatt med søppel ombord!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
nordan family 27 Svart 20.August.2013 Link til dette innlegget Svart 20.August.2013 Nedfelt i kjøkkenbenken med lokk. Ser ut som hel benk med lokket på. Oppi hullet henger en plast dunk som jeg løfter ut ved behov. Mange båter har ikkeutnyttede hulrom med uante bruksmuliheter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.