Jump to content

Søppel / søppelbøtte i båten. Hva har dere og hvor er den ?

Worry II

Recommended Posts

Grandezza 31 har en innfellt søppelbøtte i skottet ved byssa. En underhengslet skapdør som tiltes ut i overkant og firkantet bøtte hektet i døra. Skal ta ibilde av det i morgen. I seilbåten har jeg en firkantet bøtte fra Europris med lokk. Den går jeg og snubler litt , man skal felles inn.

Bøtta er ikke for stor og er en pakkegreie med tre stk og ett lokk. Egentlig for kildesortering. Har leita lenge etter en slik selv i rett størrelse og form.

Men worry, tenker du på søøpel på do, eller søppelbøtte generelt i båten?

Har egen "søppelsjakt" med et lokk i pentrybenken og eget søppelbøtterom under benken. Rommet er støpt/lukket i fht innredning, og med dør ute hvor jeg plukker ut bøtta og bytter pose. Altså aldri søppelbøtte eller søppelpose inne i båten ;-) Aldri sett lignende på andre båter, men fungerer veldig veldig bra.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

evenR4u: Hadde en liknende løsning i gamlebåten. En liten luke med hengslet klaff i skottet bak pentry, så hang det en liten bøtte i cockpitbenken på baksiden av skottet. Ganske lurt egentlig. Men det avhenger av at det er en del ledig plass bak skottet.

Redigert av Steinsvik (see edit history)

Holder akkurat på med å snekre en liten søppelboks til Saowanee. Selvfølgelig i teak. Den får plass til en standard plast handlepose og skal plasseres i kabinen inntil passasjersetet. Hittil har vi brukt en plaspose hengt opp på en vindusholder.

bilde

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...