GM36 Startet 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2005 Allerede etter første sesong fikk jeg en misfarging på min Quicksilver gummibåt. Tredje sesong er problemet er blitt mye verre. Sjekket med leverandøren som sier at dette er noe man må forvente. Det er bakterier som trives i kombinasjonen dieseleksos, sol og salt (typisk båtmiljø spør du meg!) - Har noen andre opplevd dette? - På andre merker enn Quicksilver? - Hvordan blir man kvitt dette? Er dette grunnlag for reklamasjon? Harald Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 18.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2005 Har nettopp kjøpt ny gummijolle av merket Aquaquick. Forhandleren fortalte uoppfordret at de tidligere hadde forhandlet Quicksilver, men at det hadde vært en del problemer med misfarging av disse båtene - som du nevner. Aquaquick skulle visstnok ikke ha dette problemet. Får håpe han har rett !!!! Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Hei! Hadde lignende problem på min Zodiac xs Cadet fra 94.(Grå duk med blå dørker.) Det ble sagt også her at det var en form for mikrober som angrep duken. Lite eller ingenting kunne gjøres i mitt tilfelle! Hos meg var det gule flekker samt at duken nærmest ble klebrig.Har ett godt forhold til forhandleren og tok det opp med ham.Dette resulterte i en svært gunstig pris på ny Zodiac!!Ja du bør reklamere!!En gummibåt skal vare lengre enn som så!!!! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Dette er absolutt grunnlag for reklamasjon dersom det ikke er tatt forbehold om dette i bruksanvisningen eller garantireglene. Dersom leverandør sier dette er noe man må forvente i miljøet båten er tenkt til mener jeg han har opplysningsplikt om dette ved salg dersom det er forklart bruksområdet.... STÅ PÅ--------------- Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Rammy Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Hei Det samme problemet har jeg på min Qicksilver 290 . Skikkelig seigt og brunt på alle " hardplast " delene. På min båt kom også fenomenet etter tredje sesongen , tok dette opp med forhandler som fortalte at dette var svetting av et limstoff i plasten og i limskjøtene på duken . Tror ikke dette har noe med eksos å gjøre da jolla mi henger langt bak en "lakenbåt ". Det ligger vel heller på produksjon siden . Har putta jolla i konton for mindre bra kjøp. (skulle kanskje vært satt inn med Antiparasitt før bruk ? ) Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Hei! Hadde lignende problem på min Zodiac xs Cadet fra 94.(Grå duk med blå dørker.) Det ble sagt også her at det var en form for mikrober som angrep duken. Lite eller ingenting kunne gjøres i mitt tilfelle! Hos meg var det gule flekker samt at duken nærmest ble klebrig.Har ett godt forhold til forhandleren og tok det opp med ham.Dette resulterte i en svært gunstig pris på ny Zodiac!!Ja du bør reklamere!!En gummibåt skal vare lengre enn som så!!!! <{POST_SNAPBACK}> Hei rogeri! Hvor lenge hadde du den forrige Zodiak'en før problemet oppstod? Hvordan ble denne oppbevart (lå den på vannet hele tiden eller)? Hvilken Zodiak har du nå? Hvor lenge har du hatt den? Har du samme problemer med denne eller er den bedre? Mvh "Baltic" Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Hei rogeri! Hvor lenge hadde du den forrige Zodiak'en før problemet oppstod? Hvordan ble denne oppbevart (lå den på vannet hele tiden eller)? Hvilken Zodiak har du nå? Hvor lenge har du hatt den? Har du samme problemer med denne eller er den bedre? ---------------------------- Problemet begynte etter ca 5 år,men ble utskiftet /erstatet da den var 8 år. Båten ble kun brukt om sommeren,lå i hus om vinteren (sammenrullet). Den ble også vasket og renset med "Renewer" fra Zodiac. Den nye Zodiacen er av samme type og den har jeg hatt i 2 år ,er ok sålangt! Det ble sagt at det var feil med duken på en serie båter og de kjøperne som de viste om ble tilskrevet,men dette gjaldt ikke meg!!!! Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 21.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2005 Allerede etter første sesong fikk jeg en misfarging på min Quicksilver gummibåt. Tredje sesong er problemet er blitt mye verre. Sjekket med leverandøren som sier at dette er noe man må forvente. - Har noen andre opplevd dette? - - Hvordan blir man kvitt dette? Er dette grunnlag for reklamasjon? Harald <{POST_SNAPBACK}> Hei!Dette ville jeg klaget på. Jeg kjøpte en Quicksilver i 1997 tror jeg det var. Da sa selgeren at hvis jeg fikk slike problemer med båten de første årene jeg hadde den, så skulle jeg komme tilbake med den og få ny. Dette var visst et kjent problem. Noen båter fikk denne sjuken, andre ikke, sa han. Og de kunne ikke forutse hvem som ble sånn. Det bare skjedde. Min har holdt seg ganske bra, men de siste årene nå har det begynt å komme slike brune utslag som du også har. Normalt har jeg klart å holde det i sjakk med litt sterke vaskemidler, men i høst prøvde jeg Black Streak Remover fra Biltema, og den tok alt sammen. Jolla ble nesten som ny igjen! Vet ikke hvordan båten ser ut nå da, men håper den er like fin. Tror ikke middelet var for sterkt, men det vil vel vise seg nå snart når båten skal pakkes ut igjen. Jeg passet ialfall på å vaske godt med mildt såpevann og skylle godt etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.