Jump to content

D5L-fritidsskipper Karmøy / Haugesund / Sunnhordland

Poseidon

Recommended Posts

Gode båtvenner,

"På utallige oppfordringer" som det så ofte heter, planlegges nå kurs for D5L-fritidsskipper / Fiskeskipper kl C i området Karmøy, Haugesund, Sunnhordland. Dette kurset er lagt opp til å gå over 6 helger (lørdag-søndag) nå i høst, med start 28. sept.

Om kurset kommer igang og hvor det blir lokalisert avhenger av interessen og hvor den er størst.
Kjøreplanen med 6 helger er brukt tidligere, med gode erfaringer og den er noe av det mest "komprimerte" som er mulig å få til innenfor Sjøfartsdirektoratets minimumskrav til D5L.
Komplett kurs, inklusive lærebøker, sjøkart, materiell, praksistur/instrumentseilas og eksamensgebyr er NOK 17.800. Rabatt kan diskuteres for foreningsgrupper, kystlag, osv.
Se gjerne gjesteboken for sjekke deltagernes tilbakemeldinger.

Spørsmål?
Kom med dem, jeg skal gjøre mitt beste for å svare :thumbsup:

Her er forresten en liten plakat:

bilde

Med vennlig hilsen POSEIDON

Noen planer om kurs i Bergensområdet i høst eller til våren ?

Jeg har satt av disse 6 helgene til et kurs i Nord-Rogaland / Sunnhordland, og dermed er kalenderen stappfull frem til juni 2014 :smiley:

Men skulle det plutselig dukke opp 20+ ivrige deltagere i bergensområdet, så måtte jeg vel klare å strekke "Sunnhordland" såpass langt nordover . . . .

Vi finner alltid en løsning :thumbsup:

Kommer dette i tillegg til eller i stedet for kurset i Stavanger?

Har tatt både D5L og D5LA hos Poseidon. Flott kurs. Anbefales.

Kursene i Stavanger forutsette å gå som planlagt, påmeldingen er god og det kommer nye påmeldinger hele tiden.

Det blir D5L med valgfritt tirsdag / onsdag og D5LA mandagene.

Alle disse går som vanlig i Stavanger motorbåtforening ved Hillevågsvannet.

Skulle gjerne ha deltatt her, men ser det er 6 påfølgende helger, noe som er vanskelig for folksomt jobber turnus, hvor en jobber i noen av helgene.

Er det kurset modulbasert, slik at en evt kan ta den undervisningen en vil miste en helg, på et senere tidspunkt, evt ta dette i Stavanger ?

Hei igjen,

det er ikke ganske 6 påfølgende helger, se vedlagt kjøreplan.

Ja, kurset er modulbasert.

Det omfatter 6 moduler og vi finner alltids en løsning slik at eventuelt manglende moduler kan ordnes f.eks ved kompaktkurset i Stavanger.

https://baatplassen.n...3_host_hgsd.jpg

Av ukjente årsaker får jeg ikke bildet (kjøreplanen frem) men hvis dere ikke klarer å laste den ned, så sender jeg med vanlig mail til alle som måtte være interessert.

Redigert av Poseidon (see edit history)

Jeg kan også anbefale Båtskolen Poseidon. Fullførte D5LA med "A" og praktisk utsjekk i Stavanger, som påbygning av D5L som jeg hadde fra en annen skole året før. D5L krever litt mengdetrening for de fleste og kan med fordel tas over noe tid. Pensum er ganske omfattende, men helt overkommelig for de fleste, A-stronavigasjon er godt egnet for mer intensiv undervisning.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

• 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...