glalaksen Startet 21.August.2013 Del på Facebook Startet 21.August.2013 Hei Ønsker meg ei nugle/lenseplugg som er gjennomgående altså med noe som holder igjen på utsiden. Som en skroggjenomføring med en skruplugg. Det ble knotete forklart. Finner bare utgaver der de skus fast på innsiden og siden jeg akkurat har vært borti en som løsnet så kunne jeg tenkt meg noe bedre. Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 21.August.2013 Del på Facebook Svart 21.August.2013 Har du eks på den du ikke vil ha? Var ikke så lett å forstå noen av delene. Men er det et selvlensene system du vil ha? Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 21.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2013 Her er en variant i messing. finnes i plast også. http://www.maritim.no/smabeslag/lenseplugg-og-ror/lenseplugg-messing-med-spor Denne skal skures fast i glassfiberen, jeg vil ha en med mothold på utsiden av skroget. Som en skroggjennomføring. Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 21.August.2013 Del på Facebook Svart 21.August.2013 En slik i messing som du henviser til skal jo egentlig monteres på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.August.2013 Del på Facebook Svart 21.August.2013 (redigert) En slik med gjennomgående bolter med låsemutter og Tec 7 burde sitte. http://www.rt-fritid.no/shop/products.asp?pid=814 Hvor tykt er skroget? Redigert 21.August.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
glalaksen Svart 22.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2013 På utsiden? Jeg er i allefall vandt med å ha dem på innsiden. Er nå de på alle tre plastbåtene mine. Og når vi smidde nugle til trebåten så hadde vi den inni vi også. Hvis den skulle løsne under fart så er det vel bedre at den ligger i kjølen? Jeg trenger ny til en 12,5 fots Rana? og en 14 fots Rana. Og skoget er jo ikke så tykt så det er lite å skru i. Gjennomgangs skruer er jo absolutt en mulighet, men har vært borti en som er lagt til formålet. Finner det bare ikke igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.