Jump to content

Hvor kjøpe Volvo Penta byttemotor? (helst i Arendalsdistr.)


moosewine

Recommended Posts

Heisann,

 

Da må jeg meddele at jeg har mer eller mindre villig konvertert fra seilbåt til motorbåt. Fruen har kjøpt et prosjekt til meg siden hun tydeligvis mener jeg ikke har nok å gjøre...Vidunderet er en Comet 29 med en defekt 70hk Volvo Penta.

 

Jeg har hørt at det finnes noen som har slike motorer nyoverhalt og tar gamle defekte i innbytte mot et vederlag, noen som vet hvem jeg skal kontakte? Helst ikke alt for langt fra Arendal :-)

 

Mvh Moosewine

.

Link to post
Share on other sites

Se der ja Hr. Elgvin, du måtte krype til korset for det sterke kjønn :giggle:

VI får ta opp den virituelle seilingen på SOL for å kompensere litt da :wink:

 

Når det gjelder utfordringen din har jeg dessverre ingen kontakter.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Heisann Vanntro! ...hvor er det blitt av din da?

 

Solgte i våres til "markedspris" :giggle:

Vi har funnet ut at vi skal kjøpe "båt for hytte" som NSB ville sagt det og ser etter en flybridgebåt rundt 40 fot. Kan også bli en trawler med terasse som strekker seg over akterdekket. Har nok blitt litt forelsket i samme løsning som SAP_2000 har kjøp seg, men det er pr. i dag ingen slike alternativer til salgs nedover i Europa.

Bruker litt tid på dette da jeg nå skal ha en båt som skal forbli i mitt eie intill jeg er for gammel til å være på vannet....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

bilde

bilde

Bruk bildeknappen og lim inn bildeaddressen i det vinduet, så vises bildet direkte. :)


Er vel mange som vet mer enn meg om dette, men det kan vel være en MD21?

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

MD 21. Hadde plukket ut motoren og solgt den i deler. Mariniseringsutsyret er det meget vanskelig og få fatt i. Noen mener motoren er god hvis man passer på og kun ta ut ca 40 hk av denne....

 

Sett for all del ikke inn noe annet ræl man ikke får deler til.

 

Litt dårlig med passende motorer på Finn nå , men noe a la denne burde kunne gjøre nytten ( til tross for alder)

 

http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=42735457

 

men tror jeg hadde sittet på gjerdet til noe nyere kurant hadde dukket opp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...