Adland Startet 21.August.2013 Link til dette innlegget Startet 21.August.2013 (redigert) Jakter på ny båt, og etter et ukjent antall timer på finn endt opp med 2 (av 13000 mulige? Kresen??) alternativ... En 2008 mod Nordwest 370 coupe med 2 stk ips 400 (210 timer) eller en 2010 mod Forbina 40 cc med omtrent samme timetallet og 2 stk d4 260 hk. Begge veldig fine båter, som nye egentlig, med forskjellige kvaliteter. En av kriteriene for ny båt er 3 lugarer, den andre er lukket båt med takluke og ikkje flybridge... Forbinaen er billig i drift, god bredde som gir godt volum og gode bo kvaliteter, og ikkje minst en høyere marsjfart... NW er nok en bedre båt i sjø, med mer vekt og smalere skrog, og fantastisk å manuvrere med IPS. Men er nok en god del dyrere i drift ( antar ca 35% i 25 knop..) men er jo også 500 store laken billigere..... Noen gode råd og tips?? Og viss noen har lyst på en fantastisk god Og billig Marex så,er det bare å hyle ut! Redigert 21.August.2013 av Adland (see edit history) Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
MajorAndy Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Hvis dublant få en NW med IPS til samme pris som en Forbina, så er der efter min mening ikke så meget at betænke sig på... Men hvorfor du går efter CC og ikke Fly er en gåde for mig... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 "dubleant" = "du kan få" http://www.damnyouautocorrect.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 (redigert) "dubleant" = "du kan få" en av de bedre ! Forresten, 1 poeng fra meg til NW'en ! Redigert 22.August.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 22.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Forbinaen er to år nyere og en halv mill dyrere.... På vestlandet er det jo sjelden lenger enn en halv time mellom regnbyene, derfor takluker og ikkje fly! Eller, er bedre med LFT (let finn trykk) medtoden enn autocorrect! :-) takker for råd, skeptisk på forbruket på NW, men får jo noen liter diesel for 500 000 også.... :-) Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Oteren Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Hadde definitivt gått for NW. Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 22.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Hadde definitivt gått for NW. Ingen skepsis i forhold til konkursen på NW heller? Er det og forbruket eg stusser mest på... 4 l/nm i 23 knop eller 2,8 l/nm i 29 knop?? Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
KARILLA Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Jeg ville valgt den med kjøkken oppe. Å ha det ikjelleren er noe ordentlig herk :-( Ellers så er det jo et minus at båt bygger er konkurs. Bare kødd om du knuser et vindu eller noe er jeg redd. Men med nesten 4000 tusen cabincruisere så burde det være mulig å finne noe som blir det optimale for ditt bruk. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
VannTro Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Nå er jo NW oppe å går da. Nye eiere og representasjon på Orustmessen igjen..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Oteren Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Ingen skepsis i forhold til konkursen på NW heller? Er det og forbruket eg stusser mest på... 4 l/nm i 23 knop eller 2,8 l/nm i 29 knop?? Selvfølgelig best med en operativ produsent, men hva trenger en den til på en over 5 år gammel båt? Det er vel deler, motorer etc fra underleverandører som er av betydning. I det hele tatt kan nok vedlikehold mv ordnes på andre måter. Vedr forbruk vil jeg si forskjellen går inn under småbeløp i totalkostnaden for båter i denne klassen. Kommer selvfølgelig an på bruken. F.eks 1 liter mer pr nm x 2000 nm pr sesong x 10,-= 20.000. Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 2.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Da ble dt NW 370 ! Forhpentligvis en grei handel til en god pris! Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Key Freak Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Gratulerer! Flott båt, og IPS er jo glimrende. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 Gratulerer ! Beste valget ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.September.2013 Link til dette innlegget Svart 2.September.2013 (redigert) Båten fra Nesodden? Redigert 2.September.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 3.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Stemmer det Bitteliten... Fikk den ned i 1.95 så da var det jo bare å hoppe..... Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
VannTro Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Gratttis med lekker båt og nymotens manøveringsvennlighet Adland ! Prisen høres ikke gal ut heller...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 (redigert) Vi hentet båten vår samme dag som denne ble hentet på verftet Tror det er 370 coupe nr 2 som er bygd. Det ligger en lik båt i Moss Du må bare spørre om det er noe du lurer på om båten - teknisk sett er det mye likhet mellom 370 og 420. Redigert 3.September.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mario128 Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Gratulerer så mye! Nydelig båt! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 I sommer så passrte vi en sånn NW370 i Hamburgsund og fruen ropte fra dekk: "Drit i alt, vi låner til pipa og kjøper en sånn. Den var råfin!!" :-) Grattis med lekker båt! mvh Bavaria32sport p.s Hun trakk seg rett etterpå for jeg var på finn.no og sjekka priser før vi rakk lineferja :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 p.s Hun trakk seg rett etterpå for jeg var på finn.no og sjekka priser før vi rakk lineferja :-) gledesdreper Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 3.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 I sommer så passrte vi en sånn NW370 i Hamburgsund og fruen ropte fra dekk: "Drit i alt, vi låner til pipa og kjøper en sånn. Den var råfin!!" :-) Grattis med lekker båt! mvh Bavaria32sport p.s Hun trakk seg rett etterpå for jeg var på finn.no og sjekka priser før vi rakk lineferja :-) Hehe, da burde du jo ha hoppet og kjøpt umiddelbart... Evt forlenga pipa med noen meter! :-) Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Windy37GM Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 (redigert) Luremus? :-) Hva er båtvarianten av det? mvh Bavaria32sport Redigert 3.September.2013 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Worry II Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 (redigert) Luremus? :-) Hva er båtvarianten av det? Slimål ? Seig og glatt, kommer seg alltid unna.. Redigert 3.September.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 3.September.2013 Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Stemmer det Bitteliten... Fikk den ned i 1.95 så da var det jo bare å hoppe.....Grattis med fantastisk båt! Har sett at den har ligget på finn en stund og fulgt prisutviklingen. Etter mine begreper har du gjort et kjempekjøp! Føler også med tidligere eier som vel med dette har realisert et tap på over 2 mill på 5 år Sitér dette innlegget Link to post
Adland Svart 3.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2013 Grattis med fantastisk båt! Har sett at den har ligget på finn en stund og fulgt prisutviklingen. Etter mine begreper har du gjort et kjempekjøp! Føler også med tidligere eier som vel med dette har realisert et tap på over 2 mill på 5 år Ja føler litt med han... Gått like mye ned i pris siste 5 mnd som eg har gjort på 7 år med marex'n.... I tillegg sikkert en fin regning for service og opplag på fabrikken kvar vinter så er det noen dyre turer.... Ca 13000 kr pr gangtime på motorene tenker eg.... :-) Satser på at det bremser litt de neste 5 åra i hvertfall! :-) Sitér dette innlegget Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.