Jump to content

ny propell Yamaha 150hpdi


runsyv7

Recommended Posts

Hei

 

Vurderer en ny propell til motoren min Yamaha 150 Hpdi, står på en Yamarin 6110. Er rimelig grønn når det gjelder propell valg

I dag har jeg en alu propell med betegnelsen 19-M, den spinner en del når motoren er tiltet, samt litt dårlig grep i svingene.

Turtall ligger på 5200 og maks fart er 40 knop.

 

Har sett litt på denne propellen http://www.deepblueyachtsupply.com/propellers/michigan-wheel-apollo-stainless-steel-props/ModelNumber/APOLLO-993024, hva vil fordelene være for meg med å sette på denne propellen?

 

Takker for svar

Link to post
Share on other sites

kjenner ikke apollo propellene , men ser at den har stor diameter, 15 1/4" mens alu propellen på 150HPDI bare er 13x19" (iflg Yamaha kjørefakta)

Det vil helt klart gi bedre grep men mistenker det også vil dra ned turtallet noen hundre omdreininger....

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Ballistic 17 eller 19 tommer vil tippe 19 tommer pitch med 13 i diameter er bra men det må prøves. Kjøper du Ballistic av forhandler kan man ofte bytte hvis du ikke får rett turtall. Du skal vel ha tett opp mot 5800 rpm på den motorn? Vurder å søke på ebay er mye å få tak i der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...