Jump to content

Steyr 236 under vann. Hva bør jeg gjøre?


ollebolle2

Recommended Posts

Hei

 

Har regnet kraftig i går her og det har kommet inn så mye regnvann i motorrommet på en Hydrolift F23 at det begynte å komme inn vann i selvlensingen også. Båten la seg over mot styrbord og det har rent mellom motorrommet og inni båten. Smakte på vannet inni motorrommet, og det var ikke helt ferskt, men mix av fersk og salt.

 

Vannet sto godt oppå motoren, startmotoren var under vann og en del ledninger\koblinger mm. Legger ut bilde etterpå.

Har lenset og sjekket oljer at det såg ut til å være uten vann, så startet opp og kjørte motoren varm.

Tar båten opp senere i dag.

Hva bør eg da gjøre? Tenker å spyle forsiktig inni motorrommet og tappe ut i bunnpluggen. Noe annet?

Link to post
Share on other sites

Skal ta bilder ¨å legge ut, men skal fatte meg i korthet nå.

Det er ombygd fra bensin til diesel tidligere og luken er modifisert til å passe større motor. Denne "ekstraluken" kommer det inn vann i motorrommet.

Når det var kommet inn noe vann der ble båten såpass tung at det begynner å komme inn vann selvlensingen. Så legger båten seg litt over mot styrbord så renner det bak i motorrommet via hullet til kabelen for hovedbryteren.

 

Det var montert en billig tilbakeslagsventil på selvlensingen som ikke er 100% tett, men hadde det ikke vore for denne så hadde nok båten gått ned.


Båten var kjøpt i sommer og var ikke klar over at det var lekkasje i denne luken av en slik art. Har sett ørsmå mengder vann i motorrommet tidligere denne mnd vi har hatt båten, men ikke konkludert hvor det kom inn før vi nå fant det ut. Når vi studerer dette er det en dårlig patent de laget, så her må det modifiseres.

Forsikringsselskapet er kontaktet men er usikker på om dette gir dekning?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...