Jump to content

Passer Bravo 1 drev, på Alpha transom?


Bmwx1xdrive25d

Recommended Posts

Jeg har i dag et Alpha drev. Dette vil jeg annta er 1 generasjon. Det er fra 96.

Om dett skulle ta kvelden, kan jeg montere et bravo 1 drev på denne transomen?

 

Motoren er på 260 hk, men har et ønske om å enten bytte, eller jazze ut 50-70 hk mer.

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

OK, det var nyttig lesning. Men om enn skulle bytte til Bravo, da må enn skifte drev, transom, og montere vannpumpe? Noen som vet om dette er kurrant på en merc 350?

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

Transomfestet til Bravo passer rett i hullet, du må kanskje bore to ekstra hull til boltene i toppen.

 

Ellers passer alt over, Bravo drevet kommer jo også på GM350, slik at å montere sjøvannspumpe og resten av det som trengs burde ikke være noe problem, men du må selvfølgelig skaffe delene.

 

Hva er problemet med Alpha drevet ?

Link to post
Share on other sites

Ok. Da burde det ikke være noe problem. Isolert ikke noe galt med det, men jeg har et ønske om enten en 350 MPI, eller noe effekt økning på eksisterende forgasser motor. Har lest at Alpha tåler inntil 300 hk, og jeg vil da ligge i grenseland hva det vil tåle.

 

Vil bare være forberedt om det skulle skje noe, eller om det blir en preventiv utskifting i vinter. Dette kun om jeg bytter motor, eller øker effekten i eksisterende motor over 40 hk.

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...