Jump to content

Plotter med slavestasjon


nor star 290..

Recommended Posts

Lurer på hva som trengs for å ha plotter med en slavestasjon.

Grunnen er jeg vurderer en fly båt som ikke har plotter, kun gps og radar er montert.

Lurer også på hvordan dette virker med slavestasjon?

Evt ca pris på et slikt oppsett?

Kansje like enkelt med en plotter som flyttes mellom fly og nede? Noen som kan gi litt info ang dette.

Link to post
Share on other sites

Lowrance og Raymarine har skjermer på helt ned til 5" som har nettverkstilkoblinger så prisen for andre skjerm starter vel på ca 6000kr. Lowrance HDS-5m kan brukes både sammen med Lowrance og Simrad multifunksjonskjermer.

 

Ved å koble inn et WiFi-1 trådløst accesspunkt kan Lowrance og Simradskjermer speiles til nettbrett og smarttelefoner. Fra nettbrett kan alle funksjoner unntatt autopilot kontrolleres.

 

Jeg hadde gått for en Simrad NSS12 og en NSS7 eller NSS8 hvis jeg skulle ha hatt en installasjon med to stasjoner. Nå har jeg bare en stasjon, men den har til gjengjeld NSS12, NSS7 og Lowrance HDS-7 Touch sammankoblet via Ethernet. Har også WiFi-1 slik at jeg kan bruke Galaxy Tab'en i tillegg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...