sjöfugelen Startet 23.August.2013 Del på Facebook Startet 23.August.2013 Da er ferieboligen kommet frem. Marina Salinas i Torrevieja. Totalt 70 dgr tok turen. Göteborg til hit. Minus 33 dgr värfast/teknisk service/sykdom/hviledager/crewbytte. Netto underveis 37 dager. Total tid underveis 439,6 timer. Motor 361,6 og seil bare 78 timer. Utrolig lite seiling. Mye vindstille, og motvind. motsjö og motström. Var innom 33 havner. Ble bare spurt om reg.papirer og pass. Var aldri et eneste spörsmål om sertifikater, båtförer bevis etc. Prisen for å ligge her er 2500 eur for ett år innkl. vann,ström,swimmingpool og internet. pluss 2-300 eur i lokal moms/tax. En halv time med bil til flyplassen Alicante hvor det går fly hjem hver dag. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Etter hva jeg forstår skal du vel ut av EU etter 6 måneder? Over til Afrika en svipp? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sjöfugelen Svart 23.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2013 Nei. Båten er reg. i NIS/NOR og norsk flagg, men EU-moms er betalt så her kan jeg ligge så lenge jeg vil. Og som p.t. bosatt i Sverige får jeg også seile i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.