Jump to content

Humminbird wide 100, hvordan montere lodd?- se bilde


Jomes

Recommended Posts

Hei

 

Loddet ditt fester du vel inne?

Svingeren du har på bildet er for montering både ute eller innvendig. det mangler en plast brakett for å kunne skru denne fast utvendig, ved innvendig montering kan svingeren limes fast i ei lita kake med epoxy eller sika el. Bruk søkefunksjonen på forumet her så er det side opp og side ned med tips for dette.

 

larss

bilde

 

bilde

 

Måtte ut i Labratoriumet å se etter om jeg ikke hadde en brakett liggende, mangler gjennomgående bolt men jeg har om du trenger det.

 

larss

Link to post
Share on other sites

Montering:

1. Finn plasserineg der du vil ha den stående. ( let symlig men ikke i veien fra fører posisjon)

2. legg opp strømkabelen slik at du får strøm til den og kan slå den på.

3. ( siden det ser ut til at du mangler plast branketen til utvendig montering) finn en egnet plass i dørken, så nært kjølen som mulig og pass på at ledingen rekker oppgiend til ekkolodde. ta så en brødpose og fyll med vann og sett den der du vil ha svingeren, da får du sjekket at den kan måle igjendom skroge. Funkerer dette så er det bare å gjøre rent den du vil feste den, monterest med flata ned, slik att den siden kablen komme rut ligger plant\ vannrett og kabelen skal pekke rett opp mot himmelem :)

 

Du kan bruke tek7 eller epoxy, bruker du tek7 så legg på et godt lag på svingeren og smør det forsiktig utover slik at du ikke får noe lyft i den, det vil forstyrre signalet. trykk den godt ned til skroge, og la den stå å herde noen timer så tar du en liten forsiktig tur tu o sjekker om den fungerer som den skal.

 

4. så trekker du kabelen opp til ekkolodde en passende vei,å er du ferdig.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Så dere mener jeg kan lime den fast slik som den er ? men fra før av så er en slik sak (se bildet ) montert i skroget. kan jeg bruke denne ? og igjen, evnt hvordan. Kan jeg sette svingeren inne i dette lokket , bildet over ?

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Link to post
Share on other sites

om denne er limt fast i skroge fra før og pluggen til denne passer med den du har så kan du bruke denne.

men om den ikke passer så, ja du kan lime fast den andre i innvendig i skroge. eneste jeg vet er at noen av dem utvendige målerene har også temp måler integrert, men denne funsjonen vil da ikke være annet en tempen den måler i det romet den står, og ikke vann temp.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...