Grisli Startet 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2005 (redigert) Heisann!! Jeg legger ved en link til noen bilder jeg har tatt av noen greier jeg har fått av en venn. KLIKK HER Etter sigende skal det være en dieseldrevet båtvarmer, men jeg er ikke sikker. Kan noen fortelle meg hva det er, og hva som evt mangler? har forsøkt å sette det sammen, uten særlig hell. aner heller ikke hvordan det skal brukes. Har en 26 fot engelsk trebåt, og tror nok at et slikt apparat ville kunne vært ypperlig i båten min. PÅ forhånd takk Bård Redigert 19.Mars.2005 av Grisli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Radiatorene ser jeg greie nok ut. Men resten skjønner jeg ikke så mye av.Mener å gjenkjenne dekksgjennomføring for eksosen. Intet produsent navn? Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 19.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Intet navn overhodet. Det er mulig det er en dekksgjennomføring ja. Ihvertfall en slags pipe..... Men skjønner ikke helt hvordan en evt brenner skal fungere. Og hva er det med de to tankene? de er til vannet antar jeg... som du ser blir vannet drevet rundt av en sirkulasjonspumpe.... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Pumpa er det den saken med "sirkelsagbladet" inni? Kan se ut om det er 2 kjelekammer? Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 19.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Tusen takk for svar! Nei pumpa er en liten elektrisk sak som sitter på en av slangene. Den med "sirkelsagbladet" inni ser ut som noe sånt som feks et brennerkammer, for det er masse sot inni der. Dessuten er det en liten tank "rundt" kammeret med "sirkelsagbladet", og det er to "tutter" som slanger kan festes til. (kaldt vann inn, varmt vann ut?) Beklager at jeg kanskje kommer med litt dumme forklaringer, men jeg har bare aldri sett noe slikt før, og jeg kunne virkelig trenge et varmeapparat. Trikset ville vel være å finne ut hvem som har laget dette, for evt å finne ut om greia er komplett, eller om noe mangler... Bård Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Hvis du ikke finner ut av det er jeg inntressert i å kjøpe sirkulasjonspumpa hvis den virker. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Sikker på du har alle delene da? Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 bare en ren gjetting fra min side: Kan det være en tørreksos varmeveksler? at eksosen går gjennom det sotete kammeret og varmer opp vannet, og vidre opp i "pipa" ? Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Grisli Svart 20.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Nei jeg er ikke sikker på om jeg har alle delene. Det kan godt være at noe mangler, og i så fall vil jeg gjerne vite hva : ) Tørreksos-varmeapparat.. hvorfor ikke? Det virker ikke så veldig effektivt.. men hva vet jeg? Og den sirkulasjonspumpa tror jeg ikke er verdt noe som helst. Tipper det er noe man kan få på Biltema til 139.95,- eller rundt der... Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Tror ikke de har slik på biltema. Martec selger de for 1000-1500,- så ta en god titt på den. Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 20.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 jeg vet jo ikke om den funker, men her er et bilde av den sirkulasjonspumpe Sitér dette innlegget Link to post
Henry. Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Spørsmål vedr. Windy 37 Grand Mistral . Båtvarmeren har sluttet å virke. Det var en her i havna som fortalte meg at hvis varmeren har feilet 3 ganger må den reset på verksted. Noe i det? Hilsen Halgrim S. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Du bør nok lage nytt emne for å få svar, men les forumets regler først, ellers kommer politiet og tar deg... Info om type varmer etc. er jo kjekt å fortelle litt om:-) Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Og om du har en Eber varmer...type D4 eller D5 av nyere årgang så stemmer det...at den må på service og "nulles" etter 3 feil oppstarter. Glødepluggene på disse er også en svakhet. Noen Ebervarmere har også "riktig" type betjeningspanel og du kan slette feilkoden selv med dette panelet. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.