Jump to content

Montere ekstra lyddemper på snekke ...


btor

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har en Yanmar 3QM30 med en lyddemper (Maritim varenr 13137-03 ). Det er ganske høy motorlyd som kommer ut av eksosrøret når jeg gir på litt drag. Så nå lurer jeg på om det er noe å vinne på å montere en lyddemper til av samme type slik at det blir to lydempere etterhverandre.

 

Vil da eksoslyden bli betydelig lavere eller er det bare bortkastede penger?

 

Takk for kommentarer på dette.

 

btor

Link to post
Share on other sites

Jeg er skeptisk til å montere en potte til. Hva med motstanden, vil man miste effekt?

Det med å legge enden av eksosen under vann har jeg sett andre har gjort. Min første tanke er at man da ikke får sjekket at gjenomstrømningen fungerer, om impelleren skulle gå vil man da ikke høre noe.

Link to post
Share on other sites

Hvis en legger eksosåpningen under vann blir det jo ganske kraftig boblelyd når en dorger eller skal legge til kai etc. Vil tro at det også kan være et generende element i de situasjonene. Kanskje en vendekran hadde gjort susen :-)

 

Jeg har ikke tenkt på med med motstanden, det er jo også et moment. Er det noen som har montert to dempere eller prøvd det her?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...