avmønstret5 Svart 25.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2013 Nei, du vet Draugen er en skarpseiler så han velger nok i så fall en nyere modell ;-) Men det var vel slik at hadde man sett Draugen og kommet seg velberget på land, noe som var litt bingo, så måtte man aldri sette sine bein i en båt igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sehen Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 Mye morsomt her ja. Var på fiskebåt/tråler i 89-91, og må si at det ble praktisert mye rart.... En måtte aldri sette sette stompen på høykant (kneipbrød med den skjærte siden mot bordet), Aldri lage grøt og vaffelkaka ombord, ryggsekk var forbudt og kortspill likeså :-D Og det fra en skipper som brukte Decca, radar og vhf som sine fremste navigasjon og værvarseltjenesta ;-) Men en ting kunne han, og det va å navigere, og jeg lærte mye av han. Så mye at når jeg vi havnet i den tetteste sneælingen som jeg har sett, gikk vi på kompass, stoppeklokke og kart i 22 mil uten å se mer en 50 meter framfor oss, i en Wiking 21. Eneste hjelpen vi hadde i tilleg til ovenfornevnte var ekkolodd. P.S Var 11 leg på den strekningen, og båten gjorde maks 7,5 mil :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.