Jump to content

Vann i oljereservoar til Alpha drev.


Bmwx1xdrive25d

Recommended Posts

Har i dag fått båten på vannet etter nyervervelse. Kjørt et par tre timer. Da eg la til og skulle ta en grundigere titt på maskin, ser jeg at det er vann i drevolje reservoaret. Oljen ser gråaktig ut. Når jeg stikker noe nedi for en olje prøve, kommer det opp olje som har vann i seg. Dog ikke helt i sammenblandet. Oljen har sin gule farge, men ser tydelig grått vann. Kan dette ha kommet fra drevet, så det er vann i drevet, eller er det mest sannsynlig at dte kun er oljen i reservoaret som er forurenset?

 

Oljen ser ellers ganske ny ut.

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

ja, vet det ikke er lett å vite hvor det kommer fra, men syntes det er rart om det skulle komme fra drevet. Det er vel ikke noe sirkulasjon, og skulle det vært van fra drevet, skulle det vel vært en tykk grå guffe vel?

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

Det blir en slags sirkulasjon mellom tanken og drevet ved at oljen utvider seg når den blir varm. Men prøv å skru ut bunnpluggen, se på oljen som kommer ut. Ta litt på et papir og brenn det med lighter, da hører du om det er vann i, men du vil også se det på fargen på olja.

Link to post
Share on other sites

Men er ikke slangen litt for lang til at det kan trekke ned til drevet? Jeg får bare sjekket oljen i reservoaret pågang båten nå ligger på vannet. Men i reservoaret ser det ut som vann, dog ikke ut som det er mer vann enn olje. Om det skulle være en lekkasje i drevet, ,vil olje renne ut, eller vann inn?

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...