Bmwx1xdrive25d Startet 24.August.2013 Del på Facebook Startet 24.August.2013 Har i dag fått båten på vannet etter nyervervelse. Kjørt et par tre timer. Da eg la til og skulle ta en grundigere titt på maskin, ser jeg at det er vann i drevolje reservoaret. Oljen ser gråaktig ut. Når jeg stikker noe nedi for en olje prøve, kommer det opp olje som har vann i seg. Dog ikke helt i sammenblandet. Oljen har sin gule farge, men ser tydelig grått vann. Kan dette ha kommet fra drevet, så det er vann i drevet, eller er det mest sannsynlig at dte kun er oljen i reservoaret som er forurenset? Oljen ser ellers ganske ny ut. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
adeneo Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Det er jo ikke lett å svare på hvor vannet eventuelt kommer fra, men det er vel ikke usannsynlig at vannet kommer inn gjennom drevet, og det finner du ut når du tapper oljen av drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 ja, vet det ikke er lett å vite hvor det kommer fra, men syntes det er rart om det skulle komme fra drevet. Det er vel ikke noe sirkulasjon, og skulle det vært van fra drevet, skulle det vel vært en tykk grå guffe vel? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
jensemann2 Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 Det blir en slags sirkulasjon mellom tanken og drevet ved at oljen utvider seg når den blir varm. Men prøv å skru ut bunnpluggen, se på oljen som kommer ut. Ta litt på et papir og brenn det med lighter, da hører du om det er vann i, men du vil også se det på fargen på olja. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 25.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2013 Men er ikke slangen litt for lang til at det kan trekke ned til drevet? Jeg får bare sjekket oljen i reservoaret pågang båten nå ligger på vannet. Men i reservoaret ser det ut som vann, dog ikke ut som det er mer vann enn olje. Om det skulle være en lekkasje i drevet, ,vil olje renne ut, eller vann inn? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
jensemann2 Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 Vann vil som regel renne inn, siden det har høyere egenvekt enn olje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.