Draco24styling Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Hvis du planlegger å ha denne båten i mange år. Vil du nok spare litt. Men fotsyken kommer nok. Og da vil du nok tape hvis du konverterer til diesel Synes talla dine virker veldig høye. Målte min 4, 3 l i våres. 40 l t på full fart. Dette er en båt som veier 2300 kg tørrvekt toppfart uten groe. 30 kn 28 nå. Sikker på at motoren din er frisk Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 ån veier fort to tonn om ikkje mere. Har ikkje veid den. Slett ingen racer men pløyer myra like a boss da syntes jeg ikke din brukte så ille mye jeg:) ingenting er som nypløyd myr med vann:) Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 å den bruker jo mao ca det samme som din. dvs nok ;) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 Hvor mange hk er det på den 4,3l? Min bruker 70 l på full gass, 4200 rpm. 210 hk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 (redigert) 1,7 er jo en motor uten de helt store positive erfaringene. er du helt sikker på det valget ? Men hvis det er i den prisklassen så er det jo ikke så mange alternativer å velge i kanskje. Hvis turtallet er ca likt så er det vel ikkeno problem med drevets utveksling. Propell kan jo uansett byttes om nødvendig. Redigert 24.August.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Svart 25.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2013 1,7 ble vel bra etter utbedringer av stempler og wastegate? Jeg vet ikke om Alpha one "dieselutgaven" har andre forskjeller enn utveksling? Hvis ikke er det jo en smal sak å bytte propell :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco24styling Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 210 hk 4, 3 efi. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Svart 25.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2013 Sikker på den bruker 40 l/t på max? Det skulle bli 0,19 liter pr hk pr time, min bruker 0,3 l/hk/time Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco24styling Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 Jeg har ingen forbruksmåler. Så målingen er ikke helt nøyaktig. Full tank kjøre en time. Full tank. For meg er det uansett ikke hva jeg klarer å dra igjennom. Det er snittet som teller. Og med mitt bruk. Er den ca 10 l t. Gjennom hele sesongen. Men. Når vi er på familietur. Pusler vi avgårde i 6-7 kn 1800-2000 o pr min. Så vil tippe mitt forhold er 90% snekkefart og 10 prosent i plan. Men jeg skal ta en ny måling før opplag på full fart. Artig å måle forskjellen med og uten groe Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Svart 25.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2013 Ja ser den:) jeg har forbruksmåler og har funnet ut at den billigste måten å forflytte seg på er 3 knop og nesten tomgang. Da bruker jeg 1 l/nm. Kjører jeg i 1800-2000 rpm går det 3,7 l/nm, altså nesten 4 ganger så mye(5 knop og 18-20 l/t) da sparer jeg mye på å legge båten i plan, 25 knop=1,55 l/nm med helt flatt hav. Er det litt sjø blir det 1,7-1,8 l/nm med en gang.. I tillegg svinger båten så mye fra side til side på sakte fart. Nesten umulig å styre på en behagelig måte, selv med drev helt inn og flaps helt ned Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 40 l/t er sjølvsagt bare tull & fanteri. Mercruisers egne tall for 4.3 190 hk gasser sier 60 l/t på full spiker & 40 l/t på 4000 O/,min samt 45 l/t på 4000 - 68 l/t på full spiker for 220 hk mpi Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco24styling Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 Se der ja. Målingen min var temmelig unøyaktig ser jeg. Skal prøve å måle igjen før båten taes opp. Er igrunn uinteressant. Da jeg aldrig kjører med stram vire. Sjelden jeg er over 4000 o Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 ja er svært sjelden over 3500 sjøl eg ;p Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 Har båt på 1550kg med nevnte motor. Utveksling på drev er 2,00:1. Toppfart rett etter utsett er ca. 32 knop ved 4400rpm. Ligger som regel på 3200-3400rpm, og det gir meg 17-20knop. Blandet kjøring gir meg ca 0,7l/Nm og ca 7l/t. Mesteparten av forflytning ligger da rundt 18 knop. Velger du denne motoren, så sørg for å få en som er av nyere modell. Mener det var i 2006 eller 2007 at nye forbedrede stempler kom. Enkel og grei motor uten elektronikk. Ikke av de mest støysvake dieselmotorene. Min ryker litt grått når den er kald. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.