Jump to content

Er det virkelig kun Riks-tv som er rimelig alt. til tv i båt?


Kjetil1

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Aner ikke, vi så dagsrevyen, hørte en del på radio og spotify og bruke nettet generelt hver eneste dag. Vi var 3 brukere og kvota på mitt abo, 5000mb, holdt ca 3 uker i fellesferien. Hadde nok holdt hele ferien om ikke dattera mi begynte å se en vampyrserie på Netflix... da gikk det tomt i løpet av noen dager/netter.

 

Men om man ser på TV i x antall timer hver kveld når man er i båten så holder det sikkert ikke. Men det er vel noen som kan regne om hvor mye tid en har med div. streaming pr 1000 mb eller noe som er enkelt å forstå? :-)

 

Ekstra kvote data om en går tom kan bestilles via app eller sms på sparket. Ikke noen avskrekkende pris heller. Og nettet stopper ikke, man får redusert hastighet og kan surfe med dårlig hastighet, men ingen streaming eller tilsvarende.

Link to post
Share on other sites

Foreslår flere tar en titt på første innlegg igjen. Det er kanaler UTOVER nrk som etterspørres. Da er det straks litt mer variabelt hva som er tilgjengelig om man skal streame, i alle fall gratis til ok kvalitet.

 

Svenner er forøvrig nevnt. Som regel ok dekning på fyret, men båtene ligger ikke på fjellet men på vannet, normalt i Sørbogen ved nattligge. 3G/4G over mobil der er som lottogevinst å regne, uansett hva dekningskartene måtte vise.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Utover NRK så har vel nå nær alle norske og "halvnorske" kanaler et tilbud på nett såvidt jeg har fått med meg. Flere på jobb som har det TV2 greiene, heter det zumo eller noe?

 

Så har du nett-tilgang tør jeg påstå at man har god tilgang til kanaler. Man kan også abonnere på fulle tv-pakker på nett via nextgentel.

 

Og netttilgang må man jo ha i båten uansett. Med NRK, zumo, netflix, spotify +++ så er vel behovet dekket for en del.

------

Link to post
Share on other sites

Inntill Pc`en ombord avgikk med døden tidlig i sommer, så benyttet jeg meg av mobilnettet til å se på teve. Jeg fikk med meg fotballkamper, filmer og etc fra sumo på TV2 og på TVN mot en overkommelig pengesum betalt med visa. Dette går sikkert på de andre kanalene også.

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...