Jump to content

Noen som er kvalifisert og interessert i å overta et verneprosjekt


Poseidon

Recommended Posts

Denne båten er bygget i Tyskland i 1938 for den tyske marine. Den har trolig vært benyttet til patrulje og vakttjeneste gjennom krigen. Nåværende eier kjøpte den fra Tyskland for noen år siden og førte den hjem for egen motor.
Nå har det oppstått en situasjon som gjør at han ønsker å overdra båten, vederlagsfritt, til noen som kan videreføre prosjektet. Men båten er 49 fot, bygget av tre på stålspant og den krever en eier som vet hva det innebærer å ha ansvaret for et stort gammelt fartøy.

Jeg kan formidle kontakt med nåværende eier.


Her er litt foto av den omtalte båten, mens den fortsatt var på sjøen - nå har den stått på land i to år . . .

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei.

Har alltid ønsket meg et prosjekt av denne typen. Totalrestaurerte en gang en Furuholmen plattgatter m/6 syl. Perkins, noe som ga meg mersmak. Den tiden var jeg i mer enn full jobb da jeg alltid har drevet som selvstendig og har siden hatt begrenset med tid til å konsentrere meg om annet enn jobb. I dag er jeg 64, har førtidspensjonert meg selv, er kun i "arbeide" som deleier i en produksjonsbedrift av ferdighus/hytter. Har erfaring og kunnskaper med såvel metaller som treverk,også noe motor/maskinkunnskaper. Har gode kontakter på rør og el. samt motor, men ønsker å vite noe mer om prosjektet dersom det er mulig. Med en far som var fiskeriskipper/fartøyeier, med Grønland, Barentshavet etc. som arbeidsområde har jeg masse erfaring med føring av både større og mindre fartøyer.

Ta gjerne kontakt for utveksling av mer info på e-post gufigen@gmail.com, eller tlf 9136 3676

 

Venlig hilsen

Gustav Figenschou

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...