oivindg Svart 18.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Vet ikke, men tipper rundt 50 l/t.Da er det jo brukbar sirkulasjon på tomgang også. Passerer vannet like lett som diesel gjennom finfilterne, eller vil de ha en tendens til å samle opp vann? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Fjellbonden Svart 18.Mai.2014 Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Vann er tyngre enn diesel og vil derfor legge seg på bunn. Når vannivået stiger og nærmer seg utløpet vil det gå gjennom filteret og videre sammen med diesel. Vann bunnfelles både i forfilter og finfilter. Når vann passerer finfilter og motor fusker eller stopper kan dette være veldig ødeleggende for pumpe og dyser da dette blir som sandpapir i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 18.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Vann er tyngre enn diesel og vil derfor legge seg på bunn. Når vannivået stiger og nærmer seg utløpet vil det gå gjennom filteret og videre sammen med diesel. Vann bunnfelles både i forfilter og finfilter. Når vann passerer finfilter og motor fusker eller stopper kan dette være veldig ødeleggende for pumpe og dyser da dette blir som sandpapir i systemet. Så hvis vannutskilleren på grovfilteret har "rent over", så kan det stå vann nederst i finfiltrene uten at jeg har merket noe fusking? Er vel på tide å bytte finfiltrene igjen, da. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Fjellbonden Svart 18.Mai.2014 Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Ja, det er det stor mulighet for. Jeg ville byttet umiddelbart. Viktig å drenere ofte og før det går videre om mulig. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 18.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Viktig å drenere ofte og før det går videre om mulig.Oftere enn hvert kvarter har jeg problemer med å rekke. :-) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
oivindg Svart 29.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2014 Ja, det er det stor mulighet for. Jeg ville byttet umiddelbart. Viktig å drenere ofte og før det går videre om mulig. Da fikk jeg byttet finfilterne. Det var til sammen 1-2 dl vann i dem. (Ca. 7-8 dl volum til sammen i de to filterne. Ser ut som de har en viss vannutskillende funksjon, altså. Nå har jeg kjørt et par timers tid siden jeg hadde vann i vannutskilleren, uten at det har kommet noe vann å snakke om. Håper at jeg er kvitt problemet for en stund. Forøvrig er det utrolig greit å bytte finfilterne på 63P. Jeg har et verktøy/håndtak fra Biltema for å få skrudd dem løs, en 11mm fastnøkkel til lufteskruen, en trakt, en tom brusflaske, litt tørkepapir, og det er alt. Filterne skrus av uten at det renner en dråpe diesel ut. Tømmes i flaska gjennom trakta. Eneste dieselsølet er de dråpene som kommer ut av lufteskruen når jeg pumper diesel inn i de nye filterne. Tre tørn på starteren, så er motoren i gang. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.