sveini 95 Startet 25.August.2013 Del på Facebook Startet 25.August.2013 Hei jeg har en akslingshylse som jeg ikke har noe som helst erfaring med. Den drypper en dråpe saltvann i sekundet. Hvordan kan jeg få tettet det? Slik ser hylsa ut. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 Det ser ut som en talgpakning, men noe mørkt bilde. Går det en slange fra kjølekretsen på motoren til litt lenger bak på hylsa? Om det er det, så kan du stramme mutterene på flensen til dryppingen avtar. Noen drypp i minuttet er ok. Strammer du for mye kan det bli varmgang i hylsa. Om det er skrudd helt i bunn, må du demontere flensen og sette inn nye talgringer. Da må båten være på land. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Roger jo Svart 25.August.2013 Del på Facebook Svart 25.August.2013 Det ser ut som en pakkboks med talgpakning, Hvis det ikke er mer å stramme på,.og etter lengden på skruene (fra mutteren og til enden ) ser det ut som du kan legge inn en eller to ringer med talgpakning. Få en til å hjelpe deg som har litt peil på å pakke om. Og det er normalt ikke noe problem å legge inn en ring eller to på vannet. Skru mutter ut og dra messingringen (Glan), det er den som en med mutterne skyver messingringen inn i pakkboksen, det lekker normalt bare litt mer vann inn når en løsner Glan. Så er et bare å dytte en ring inn og skyve Glan inn og ettertrekke til det kommer et par drypp i minuttet. Pakningen skal ikke gå butt i butt når du har den rundt akslen, men ha en åpning lik pakningstykkelsen., Så kan du pakke den om på ny og ta ut de gamle pakningene når du kommer på land. Her er en bruksannvisning, https://baatplassen.no/i/topic/16319-pakkboks-fra-pakningsboka/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
sveini 95 Svart 26.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2013 Hvor får en kjøpt slike talg pakninger? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.August.2013 Del på Facebook Svart 26.August.2013 (redigert) Maskinforretninger, men du må kjenne dimensjonen. Redigert 26.August.2013 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.