Jonesy Startet 26.August.2013 Link til dette innlegget Startet 26.August.2013 Kikker etter seilbåter i ca 150-200` klassen. /Ser ut som tråden jeg følger har blitt en ren Comfortina-tråd.) Liker innredningsløsningen på Comfortina 32 og Rush 97. Ønsker ikke den vanlige løsningen med dassen mellom salong og forpigg. Hvilke andre båter i den størrelsen og prisklassen har denne innredningen ? Ønsker heller ikke ratt, men rorkult. Litt av grunnen er at jeg tenker det muligens kan legges opp dusj inne på et slikt bad akter ved nedstigningen på en slik 80-tallsbåt. Noen som har prøvd, erfaringer, bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 26.August.2013 Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 Jeg har en comfortina, og ville aldri tenkt på å lage dusj på det "badet"... Treverket er oljet teak, som ikke liker vann eller fuktige materialer.. Det er nok også for lavt under dekk, samt usikker om du klarer å lage drenering.. Du kommer muligens rett ned i kjølsvinnet hvis du legger rør fra dørken på toalettet under innerlineren.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Popeye70 Svart 26.August.2013 Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 Som SuperGnisten sier - i en Comfortina 32 lager du ikke dusj. Det er lite plass, mye treverk og dårlig med dreneringsmuligheter. Du kan jo prøve et eget avløp fra gulvet med en manuelt operert el-pumpe (trykk på knappen innimellom mens du dusjer for å pumpe ut vann fra (under) gulvet), men jeg ville ikke tatt sjansen på noe sånt. Finn deg heller en båt med dusjen ferdig montert. Da vet du at bad og båt er designet for dusj (og endel av disse fabrikkløsningene er heller ikke spesielt gode, så er det sagt). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
3rik Svart 26.August.2013 Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 Er det plass i gulvet under er jo en nivåbryter betydelig tryggere og mer komfortabelt... Så lenge du får det helt tett, og ikke noe treverk vil trekke inn vann, ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal gå fint å ettermontere dusj. Har tenkt på det selv, men det er ikke først på listen... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.August.2013 Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 Oljet teak tåler vel vann, det er også bare å tørke opp etter bruk og evnt sette på lufting og varmeapparatet. Denering er vel mulig å legge til kjølsvinet så pumper man bare ut der med en pumpe på flottør Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 27.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Ja, en slags drenering i gulvet på badet, eller lede vannet videre under gulvplatene til kjøsvinet med pumpe der er en grei mulighet. Skulle tro noen har ettermontert dusj på en 80talls-båt før ? Hvilke andre båter i den størrelsen og prisklassen (150`-200`) har denne innredningsløsningen med separat bad akter ved nedgangen ? (Ønsker heller ikke ratt, men rorkult.) Sitér dette innlegget Link to post
eehgil Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Nå var denne solgt da men: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42635482 Jeg var å så på denne før sommeren, og mener den hadde dusj med avløpspumpe på badet. Og en fantastisk cockpit! Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Hvorfor ikke dusje på plattformen bak eller i cockpiten? Vi har uttak med lang slange bak og kan benytte begge muligheten. I tillegg har vi lang slange på toa slik at vi dusje på fordekket om vi ønsker det. Jeg er nok enig med de som mener at med litt eldre båter som ikke har ett spesielt dusjkabinett, blir det mye søl og inne i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.