Jump to content

Bytte startsnor på Johnson 20HK 1980-1990 2.takter

Ragnarok

Recommended Posts

Hey

Eg har da ein Johnson 20hk 1988, trur eg det var 2 takter.

For noen dager siden greide eg og ryke startsnoren og eg trur fjæren som skal få den til å gå automatisk tilbake er gåen også ettersom den forsåvidt ikkje går tilbake når eg prøver å dra ut det som er igjen av startsnoren.

Eg lurer på:

1. Vist eg åpner "beholderen" med fjæren og snoren vil fjæren bare sprette ut?

2. OM eg kan få tak i ein guide til korleis man fikset opp i det, om det er mulig å få tak i det her på internettet. Kan dere linke meg? Eller lage ein guide, setter stort pris på det.

- Ragnarok

Hei

Det er ikke sikkert fjæren er gåen da den kan også bare være slakk.

Svar på spørsmål nr 1. Både ja og nei, fjæren kan sprette ut med en gang eller at den ikke spretter ut før du er borti den når apparatet er åpnet.
Det bør taes fra hverandre med forsiktighet.

Det bør brukes vernebriller og hansker når denne jobben skal utføres.

Spørsmål nr 2. Her kan rep.håndbok kjøpes: http://eurofritid.no/?PageID=309&ItemID=22435

Lykke til :smiley:

Mvh Diddn

Redigert av Diddn (see edit history)

Takk du :)

Eg lurer på om det er mulig å feste den gamle startsnoren til den nye, og dra den inn ved å dra opp knuten som er på "lageret" til fjæren og tauet.

Vist man skrur den av motoren, og snur den vil man se eit hull der start tauet kjem litt utav i ein knute, det eg lurer på er om vist du fester det nye tauet i det gamle, og så drar man taubiten som er på lageret, vil det stramme fjæren også? Vil det funke trur du?

Litt..knotete forklaring, men satser på at de som leser det forstår det eg meiner :D

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...