`MINA' Startet 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2005 (redigert) Hei Etter jeg kjøpte seilbåt blir jeg stadig minnet på om at jeg må skaffe meg hengekøye jeg kan henge i spinnakker bommen. Har ikke sett dette selv før. Er det "trygt" å henge en hengekøye i denne ? Er vel ikke i denne retningen kreftene vanligvis virker på denne ved bruk av spinnakker ? Men høres jo deilig ut hvis det er forsvarlig GeV Redigert 19.Mars.2005 av GeV (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Mini Svart 19.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2005 Hvis du ikke er ekstremt tung 500kg+, så er dette helt trygt. Dette fordi du bør jo bruke spinnakerfallet til det ytterste festet. Den andre enden av hengekøya fester du jo i masten. Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Jeg henger hengekøya under storseilbommen jeg, det er den beste plassen i min båt. Utrolig deilig å sløve i hengekøye! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 (redigert) Kjøpte hengekøye i fjor, men fikk bare brukt den en gang. Jeg hang den opp på denne måten under testingen: Redigert 20.Mars.2005 av Lasse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Funker perfekt på fordekket - en hit i fjor sommer!! SE Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 20.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Ser jo flott ut dette på bildene. Men tør jeg virkelig å henge køya fast i mellom forstag og mast ? Har ikke rullesystem på min. Føler det virker spinkelt der. Men vet det tåler utrolig mye. Men tenkte punktbelastingen ville bli for stor. GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Careka Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Alt som tåler kreftene fra dine seil tåler også ei lita hengekøy. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Seiler Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Når det henges opp i rulleforseilet, blir ikke profilene bøyd? Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Funker perfekt på fordekket - en hit i fjor sommer!! Synes det ser litt "brutalt" ut å bare surre rundt genoaen på denne måten - staget er jeg ikke så bekymret for, men er det forsvarlig m.h.p. seilet...? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
bliss X Svart 20.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2005 Synes det ser litt "brutalt" ut å bare surre rundt genoaen på denne måten - staget er jeg ikke så bekymret for, men er det forsvarlig m.h.p. seilet...? Det lurte jeg på også, derfor foregikk dette med største forsiktighet og med den letteste matrosen i køya. Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 23.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2005 Jeg har alltid brukt spinn. bommen til hengekøye, ikke noe problem. Sving den tvers ut over ripen på båten, så får du også en luftig opplevese når du kikker ned. Der får du mange gode timer. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 24.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2005 Sitér dette innlegget Link to post
Trym Svart 25.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2005 det så behagelig ut Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 26.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2005 Hengekøye er innkjøpt og er allerede velbrukt. Barna ligger i denne ved å henge den rett på forstaget. Vi voksne henger opp spinnakerbommen når vi vil slappe av der. Deilig å ligge der å slappe av i sommersola (som heldigvis har vært fremme litt i det siste) Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.