Jump to content

P45 sunket utenfor Larvik


Marida

Recommended Posts

ja dette var trist håper eier har alt på stell. Gikk det ikke ned en P-45 i fjor også i samme området??

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Kan det være lønnsomt å sette en slik båt istand igjen med komersielt arbeid til +- 1000,-/ timen?

Dette er vel en båt med reell salgpris på maks 1-1,3 mill om den var oppgradert og i god stand?

 

Motorene er én ting og kan nok reddes, men så har man alt teknisk, elektrisk, elektronisk, interiør, tekstiler, paneler osv, og det er et mye av i en slik båt.

 

Fru Jacobsens gamle P45 med nyere 74P motorer lå i fjor lenge til salgs med 1,5 i utropspris uten å bli solgt, og den er spesiell med nyere 2x480 hk.

Nå ser jeg den ligger til 1,290,- http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43153892

 

 

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post

De tre mennene i båten hevder de hadde lovlig tilgang til båten, ingen tegn til ytre skader og politiet har mottatt et "meget interessant" tips......

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post

Er i så tilfelle en konspirasjonsteori.... konspirasjonen kan allerede være et faktum :-)

Redigert av egilwh (see edit history)

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post

Uansett hva som er skjedd er det jo uheldig at eb båt ligger på 14m dyp! Det er jo forurensende med oljer og diesel i tankene.. Et går sikkertan å berge denne båten, slev om mye må byttes ut!! Den ser ikke skada ut!. båten er jo uansett stjålet... Men vi får nok vite hva som har skjedd...

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post

Så, så, så, så!!!! :wflag:

 

For det første, så er vel dette et diskusjonsforum, og da må det være lov til å diskutere, samt stille spørsmålstegn uten å bli slaktet?

For det andre så er det faktisk ikke et helt ukjent fenomen at det gjøres forsøk på svindel med forsikringer.

Og for det tredje, jeg refererte stort sett bare den informasjonen som står å lese i lokalavisa, ingenting lagt til og ingenting trukket fra.

 

Dersom det er brukt rimelig god kvalitet kryssfiner, så vil tredetaljer (og selvfølgelig hel ved) kunne reddes dersom den tørkes ut relativt rask, og det er visst meningen. Men enig med SAP, det blir jo ikke nødvendigvis like godt som det var og dermed ikke fullgodt forsikringsmessig.... Det som vel er sikkert er at stort sett alt elektrisk og elektronikk, alt av stoff/puter må byttes.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post

Tipper det ender med kondemnering og at selskapet selger den (om det ikke er ugler i mosen). Tror ikke det vil være lønnsomt å sette en slik båt istand med bruk av komersielle aktører. I realiteten er det vel bare skrog, syrefast, tanker og glass som har noen verdi samt motorene om de reddes. Resten er vel bare å rive ut?

Tvilsomt at komersielle aktører bygger opp båten på nytt.. men om salgssummen blir folkelig kan en selvbygger som er hendt og har masse tid få seg en bra båt til slutt

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post

Selvfølgelig lønner det seg ikke og la proffe aktører til 1000++ kr timen bygge båten opp igjen, men er man raske og plukker ned alt løst, skyller og tørker kan nærmest alt av innredning reddes( så sant ikke det har vært oljesøl inne). Har båten vært strømløs når den gikk ned kan også mye eletrisk reddes ( men ledninger osv må byttes)

Uansett det vil gå mange, mange timer og en del penger og få alt opp og gå igjen, men det kan være et bra prosjekt for den som vet hva man skal og bør gjøre. Har selv bygget opp en båt igjen for brøkdelen av skadetakst.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...