M/B Cathy Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Nei når det ikke finnes skader på den så lukter det vel litt av den har blitt senket. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Men hvordan er det mulig at en slik båt bare går ned midt på sjøen? Fort gjort det. Bare høvle over en grunne i 20 knop så ror og P-braketter blir slått inn. Ellers trenger den nok litt "hjelp" for å gå ned, og det er ikke gjort på 5 min med mindre man bruker motorsag. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
tobixen Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Det er vel bare å finne en eller annen utløpsslange og kappe den under vannlinja? Tar nok mer enn fem minutter før båten synker, men selve operasjonen bør være gjort på under fem minutter, med en litt kraftig kniv ... Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Ligger an til en lang kamp med mye løyn... Hvilken interesse har disse utlendingene av å senke en fremmed båt. Og eier har sikkert aaaldri bedt de om det... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
sap_2000 Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Det er vel bare å finne en eller annen utløpsslange og kappe den under vannlinja? Tar nok mer enn fem minutter før båten synker, men selve operasjonen bør være gjort på under fem minutter, med en litt kraftig kniv ... Om man vil at en båt i denne størelsen skal forsvinne fra overflaten er som regel det at det går fort ønskelig... Tar for lang tid med en avkappet 2" slange eller to og faren for å bli oppdaget er stor. De som driver med slikt er ofte ikke i de skarpeste knivene i skuffen dog, så alt er mulig. Håper synkeårsaken kommer frem snart når båten er hevet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tor Arild Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Det er noe som heter at tvilen skal komme tiltalte til gode... De som ikke har noe tilgode foreløpig - er de luringene som kjørte båten med sprikende historier. Og må si meg enig sap - med så tung båt er en grunkjenning i 20knop nok til å lage en halv kvadratmeter hull i bunn. Kamerat av faderen klarte å finne ut det med sin 40-foter... Sannheten kommer for en dag - og inntil da kan vi la eier ha tvilen til gode. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Mange muligheter her.. det kan tenkes at eier har jobbet litt med båten på dagen, skiftet en slange eller noe.. Så blir båten plutselig stjålet av noen.. Tilfeldig eller ikke(bestillingsverk)... intensjonen er at båten skal flyte lenge nok til den er på dypt vann og synke.. tyvene tar lettbåten og ror i land .. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tobixen Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Og må si meg enig sap - med så tung båt er en grunkjenning i 20knop nok til å lage en halv kvadratmeter hull i bunn. Kamerat av faderen klarte å finne ut det med sin 40-foter... Det stemmer ihvertfall ikke med påstanden "vi vet ikke hvorfor båten sank" ;-) Ellers virker det noe hasardiøst ut å utføre en slik operasjon med vilje og vitende ... i allefall uten sikkerhetsbelter ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Aq 28 Ht Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Møtte denne på vei inn til Sandefjord i dag 17:30, er dette P45 som flyter igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Er en rekke skjær mellom skipsleia og "snekkeleia" utenfor Ula som ikke er merket. Om det er flatt hav og dårlig sikt, eller manglende utkikk/navigering/høy fart kan jeg lett se for meg at det er mulig å rive bunnen av båten. Om det er litt sjø vil en normalt se disse skjæra i god tid. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Sitter man på fly i 7 knop fylles det mye vann i bunnen før du merker det. Og når du merker det har strømmen kortsluttet så det lenser ikke. Og plutselig er lensehullet til akterdekket under vann. Da går det ganske fort å få en slik skute under vann. Synes det blir for dumt å spekulere / antyde forsikringssvindel på det nåværende tidspunkt Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Er en rekke skjær mellom skipsleia og "snekkeleia" utenfor Ula som ikke er merket. Om det er flatt hav og dårlig sikt, eller manglende utkikk/navigering/høy fart kan jeg lett se for meg at det er mulig å rive bunnen av båten. Sitter man på fly i 7 knop fylles det mye vann i bunnen før du merker det. Og når du merker det har strømmen kortsluttet så det lenser ikke. Og plutselig er lensehullet til akterdekket under vann. Da går det ganske fort å få en slik skute under vann. ... båten er stor og tung, men allikevel - er det virkelig mulig å grunnstøte og slå hull på båten uten at man merker det? Dersom de anholdte merket at de gikk på et skjær, ville de vel ha kunnet si "vi sank fordi vi gikk på et skjær", og ikke "vi vet ikke hvorfor båten sank". Dersom det er forsikringssvindel og de gikk på et skjær med vilje og vitende, så ville de også unisont ha kunnet svare "vi gikk på et skjær". På den andre siden, dersom det er forsikringssvindel, så ville det vel ha vært litt smartere å senke den natterstid, litt lengre unna folk og på litt dypere vann, uten tente lanterner. Menja, lett å sitte her og synse. Vi blir neppe smartere av dét, bare eldre ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Sydvesten Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 (redigert) Båten er hevet og det burde være rimelig greit å finne ut om båten har gått på grunn og sunket, eller om det er en teknisk feil som har gjort dette, eller om båten sank på grunn av en menneskelig assistert handling.. Men trøsten er jo at eieren har fått tilbake båten sin og det er jo positivt for eieren Redigert 29.August.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sap_2000 Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Ikke mye båt å få igjen synes jeg. Tipper de rett og slett har kjørt på grunn. Veldig urent i det området som skrevet tidligere. Hadde vært interessant å sett den under. Jeg tipper aksler, P-braketter og ror har fått medfart. Å senke den der så nærme land i dagslys med overlegg ville være å be om å bli tatt. Hva hensikten med turen var og hvem som evt er skyldige i hva kommer nok for dagen etterhvert. De tre som er varetksfengslet sliter med forklaringene sine. Det er sikkert. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
finnmarken Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Det kan vel faktisk hende at det er så enkelt at tyvene er dårlige på navigering? Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Det kan jo hende, men såvidt jeg har hørt fra Sandefjord er det ingen skader.... kommer litt vann inn ved akseltettingen.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
sap_2000 Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Interessant Egilwh. Tør vi håpe på litt mer info i morgen kanskje? Gikk den ned, må det være en god åpning et sted... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
egilwh Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Dersom det er sant at det ikke er noen skader, så kan man jo lure på hvordan/hvorfor den gikk ned. Enten det er et uhell eller med vilje.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
rogeri Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 (redigert) Når vi først driver kvalifisert gjettning; En større "skade" eller brudd i eksosslange/utløp/rør/lydpotte vil sørge for et rimelig raskt tap av oppdrift. Vannintrenging kombinert ved at motorens sjøvannspumpe "etterfyller" med vann (så lenge disse går da), vil kunne sørge for dette. La oss håpe evnt. etterforsker finner naturlig forklaring, slik at andre kan lære å unngå tilfeller som dette. Redigert 29.August.2013 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Ser nesten ut som den ikkje flyter på heveputene? Små bilder på mobil. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
altmuligbåt Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 ja dette var trist håper eier har alt på stell. Gikk det ikke ned en P-45 i fjor også i samme området?? Husker du snakket om og støpe ny badeplattform. På denne er det lagd ny. Kansje mulighet til og kjøpe den vist båten ikke blir byggd opp i gjen. ;) Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Hertugen Calle Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Masse jug og fanteri fra de arresterte. http://www.sb.no/nyheter/hevder-han-tok-baten-for-a-ordne-opp-i-ekteskapsproblemer-1.8042597 Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Er vel ikke unaturlig at kriminelle lyver, og har en lemfeldig omgang med sannheten... Tiden vil vise hvorfor båten sank, og i mellomtiden så kan medlemmene her på baatplassen gjøre de vi kan best, som er å synse om saken.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Masse jug og fanteri fra de arresterte. http://www.sb.no/nyheter/hevder-han-tok-baten-for-a-ordne-opp-i-ekteskapsproblemer-1.8042597 Du linker til en lukket side. Kjekt å betale for avis på nett når du ikke kan dele med andre ;-) Men kanskje du kan kopiere og legge ut teksten som du viser til? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Det www.sb.no skriver på sin betalingsside, er stort sett det samme som tb.no pondus linket til i innlegg 24. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.