harry92 Startet 28.August.2013 Del på Facebook Startet 28.August.2013 hei. har 2 stykk ford tempest disel motoren i båten det er ventil tikkin, er ikke sikker på hva ventil åpningen på insprøytnig og eksos skal være. har prøvd og leite på nette etter manual men finner det ikke noen sted. det er en ford tempest 6 sylinder 150hk disel. håper på noen svar. takk på forhånd. mathi92 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nemo Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Har du mer betegnsle på denne motoren. Det er mange forskjellige versjoner av Ford. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
harry92 Svart 28.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2013 model 2715. r.p.m 1250-2500. block A står på det ene skiltet på motoren Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tore B Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Mener det er 0.15 som er ventilklaringen både på eksos og innsug. Manualene ligger her på BP jeg har lastet de ned herfra tidligere, men fant de ikke igjen nå i farten. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
egilwh Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 https://baatplassen.no/i/topic/16402-ford-27xx-serien/ Finner ikke 2715 spesifikt her, men det er kanskje noe felles mellom modellene? Har ikke sjekket i filene. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post Share on other sites More sharing options...
rogeri Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 http://www.kdtrading.no/tradingshop/tekniskinfo/teknisk_2710.pdf Altså 0,4 på innsug og eksos iflg. KD Trading! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
harry92 Svart 29.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2013 0,4 syns jeg virker ganske lite jeg da tanke på størrelsen på motore. tidligere hadde jeg en annen snekke med volvo penta md 11 c som det var 0,35 på ventilene Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 Hvorfor mener du at det skal være større klaring på større motor? Ser ikke helt logikken her... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
harry92 Svart 29.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2013 større motor, mere drivstoff ? mere eksos? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 Spiller ingen rolle. Ventilklaringen er der for å ta opp eventelle utvidelser når metallet blir varmt. For at ikke ventilene skal bli stående litt åpne og setene brenne seg. I praksis har en motor med blokk og topp i støpejern og støtstenger som regel omtrent samme klaring på varm og kald motor. Så det høres fornuftig ut med 0,4 her. KD Trading pleier å vite hva de snakker om med gamle Forder, så det hadde jeg ikke hatt noe problem med å stole på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
harry92 Svart 29.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2013 den er grei. da skal jeg se om jeg kan bli kvitt ventil tikkingen. da prøver jeg med 0.4 . takk for hjelpen :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 den er grei. da skal jeg se om jeg kan bli kvitt ventil tikkingen. da prøver jeg med 0.4 . takk for hjelpen :) I min manual for 2715E står det 0,4 på begge, på varm motor. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 Manualen på 2715 ligger her: https://baatplassen.no/i/topic/16402-ford-27xx-serien/?p=1230166 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 (redigert) Åpningen skal være 0.381mm (0,015in.) Redigert 29.August.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.