froesak Startet 28.August.2013 Del på Facebook Startet 28.August.2013 Bak på høyre side mot girkassen ved siden av flasken fra overløpet til varmeveksler sitter det en rund sak med en rød ledning på. Det er feste for en ledning til men det er ikke tilkoblet noe der. Hva er det for noe? Håper dere kan se hva jeg mener på bilde. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Ser ut som en oljetrykksgiver, hvis det er den sorte "burken" med to tilkoblingsskruer... Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Tipper at det er en trykk eller temperaturgiver.... Se der ja... :) Noen kom meg i forkjøpet! Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
froesak Svart 28.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2013 Ok takker. Skal det bare være tilkoblet en ledning? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 28.August.2013 Del på Facebook Svart 28.August.2013 Det er jo ganske vanlig at man har kun 1 ledning på lignende givere, skal man teste hvilken alarm det er kobles ledningen fra og legges til jord/gods. Den andre kan muligens være utgang til fks. oljetrykks instrument? Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 Må være til gearkassa den der, oljetrykksgiveren til motor sitter i forbindelse med oljefilteret som er på andre siden under varmeveksleren. I hvert fall gjør den det på min, mulig det er annerledes hvis det er byttet til moderne turn-on filter. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 Den ene tilkoblingen er til lys-varsling, mens den andre er til instrument. tipper de er merket med "WK" og "G" Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 31.August.2013 Del på Facebook Svart 31.August.2013 Det er en trykkgiver, og den kan være to-polt. Altså at den har en tilførsel og en retur. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
froesak Svart 31.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2013 Nå har jeg kun en lampe som lyser for oljetrykk Kan den andre tilkoblinga brukes til oljetrykksmåler? Eller skal den sammen med den ene ledningen som er der? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 31.August.2013 Del på Facebook Svart 31.August.2013 Nå har jeg kun en lampe som lyser for oljetrykk Kan den andre tilkoblinga brukes til oljetrykksmåler? Eller skal den sammen med den ene ledningen som er der? Hva står det på de? Hos vdo så wk til lys, og G til instrument Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 31.August.2013 Del på Facebook Svart 31.August.2013 Har nettop montert oljetrykksmåler og giver fra biltema, i tillegg til de orginale alarmer,denne fungerer utmerket! G= Gauge fra giver til instrument og den andre, WK til minus. Det er en to-polet giver og derav må den ha minus til "WK" Selve instrumentet skal ha + fra tenningslås og + og minus til lyspære fra samme plass som de andre instrumentene. Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 16.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2013 Fant ut att den er til oljetrykk. Måleren har ikke virket. Tok av ledningen og skiftet kabelsko og vips så fungerte det. Ser ut til att det blir det samme hvilken av polene den kobles på. Når jeg kobler den av hopper måleren helt opp. Men hva er da den andre koblingen til siden oljetrykksmåleren fungerer likt uansett hvor den kobles på? Ser ikke noe betegnelse på giveren da det er malt over. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 16.September.2013 Del på Facebook Svart 16.September.2013 Trolig er det ene uttaket for oljetrykkslampe og det andre for oljetrykksmåler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.