Jump to content

Hvordan sjekke oljenivå på HS45 gir?


Gabi

Recommended Posts

Skal jeg først skru opp oljepeilepinnen, tørke den av, skru den helt ned igjen, så skru den opp igjen og lese av?

 

Eller først skru opp oljepeilepinnen, tørke den av, bare legge den an mot hullet sitt igjen uten å skru den ned, så løfte den opp igjen og lese av?

 

Gjelder KAMD43P med HS45 hydraulisk gir. Bruksanvisningen var "litt vag", eller jeg skjønt ikke helt...

Link to post
Share on other sites

På HS80, som også er produsert av ZF, skal peilepinnen ikke skrus ned ved peiling. Peilepinnen ser forøvrig lik ut som på bildet ovenfor.

 

I flg manualen for HS80 skal peiling skje etter at motoren har vært startet for at oljekjøleren skal være fylt med olje. Om man ikke starter motoren først vil nivået se ut til å være litt høyt, noe over maks på peilepinnen. Hvordan dette skal gjøres på et HS45 vet jeg ikke.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...