Jump to content

Nytt dekk på stor stålyacht.


Audun V

Recommended Posts

Hvor gammelt er dekket, hvor mange m2 og i vilken forfatning er ståldekket som tredekket liggerpå..

 

I 1999 hadde jeg matrialkost på 30 lapper for å få teakdekk på en motiva 39.

Fjernet teak og støvsugde bort 8mm av12mm finerlaget på akterdekket for to år sinen.

La på epoksy to lag med duk og noen strøk med epoksymaling.

Er i tenkeboksen,

STÅL OG TRE ER NOE DRITT....

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Det kan jo være fint å male dekket i en gråtone med felter da.. ha i sand som antiskli.. billig lettvint å vedlikeholde og gjøre rent.. var med på å flekke dekket i Marinen, og der brukte vi sand for antiskli.. veldig solid og sikkert... men spørs jo hvilken type båt det er og hvordan dekket er designet

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Hvis tredekket som ligger der nå ikke er råttent, kan du jo legge et kork-vinyl belegg fra Vetus, et slikt med "vaffelmønster". Det er vedlikeholdsfritt, vanntett og sklisikkert. Jeg har dette på dekket på min stålbåt, og synes det er både pent og praktisk.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

det spørs jo hvilken stand båten er i om den er gammel og sliten eller om den er helt strøken ellers og det er bare dekket som er slitent? Rekner med det er ganske tykt dekk da? etter som det ikke er noe under.. det blir sikkert en god del jobb med nating og tetting da det må være helt tett! men som sakt det avhenger av hva slags båt dette er og hvor mye den er verd etter mitt syn! Jeg hadde heller lagt på noen tynn plater melt dem i en fin gråfarge og hatt på antisklisand..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...